20100301

God morgon 1 Mars

Måndag!!
Härligt härligt.
Tråkigt med regn utanför våra fönster, men dock måndag.
Dags att släppa in lite lugnt och dags för att ta itu med sånt som man inte har kunnat göra under helgen.
Som att ringa till läraren, som att maila iväg kort på blivande 4 åringen och som att få ordning i vardagen igen.
Städa ut helgens popcorn och chips smulor som sopats under soffan.......tvätta ikapp efter en lat helg och planera det sista inför kusin och kompis kalas på onsdag :))
Allt är färdig handlat, allt är beställt & nästan allt är bakat.......så vi ligger helt klart väldigt braigt till, jag kan känna mig ganska så nöjd med andra ord ;)
Nöjd är jag även över att min trofasta förvaring numera är komplett!!
Så här gick det till: Emma smsade mig igår och berättade att hon skulle åka in till Ikea i Kalmar med sin pappa och hans tjej och hennes dotter.
En gnista tändes till liv och efter ett telefonsamtal så finns numera en röd dörr och 4 stycken röda lådor till den trofasta förvaringen........i tryggt förvar hemma hos mig.
Den sista dörren var det för övrigt......Janeth hade alltså värsta turen!!
Nu gäller det bara till att få största sonen att inse att rött är det rätta och att blått är ute(dvs. slutsåld).......håll tummarna för att han faller för det när han kommer hem efter skolan idag.
Nu ska det måndags pysslas, fixas och donas.
Önskar er alla en toppen måndag!

3 kommentarer:

  1. God morgon!
    Det är fler än du som ser ut som Barbapapa ;) Och JA, den döljer det :)
    Du får GÄRNA komma ikväll, om du också vill kolla på sköna Blingo-kläderna, för vi blir inte så många. Alla är typ sjuka och upptagna *suck*
    Ha en härlig dag i vilket fall!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  2. Ja bättre sent än aldrig får man väl säga då.. Men rött är tufft, så det går nog bra =)

    Och tack så mycket, min första blogg-vinst =D Nä jag står nog fast vid mitt färg- och storleksval tror jag =)

    SvaraRadera
  3. Ja, trofast äntligen redo för lek & bus. Låter skönt. Här har latats med hela helgen. Efterlängtad ensamtid efter en veckas sportlov ser jag fram emot...fast nu snöar vi in igen!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails