20100311

I städartaget

Kallt idag, hela dagen lång.
Inte många minus.....knappt någon alls faktiskt, men ändå kallt.
Så idag har vi passat på att städa, sånt där tråkigt som inte syns. I skåp och vrår där det ändå aldrig är någon som tittar. Onödigt ont heter det bestämt :(
Men barn uppskattar ju inte städartagen så vidare mycket och ute stunden var ett faktum.
Det var då jag upptäckte att det var plus grader ute......stora vattenpölar som ingav många härliga ler hoppningar.
Mamman lite uppgiven över leriga kläder. Våren måste ju vara vinterns baksida!
All snö som ska rinna iväg som vatten, men i år har detta vatten ingen stans att ta vägen eftersom det är så kopiösa mängder med både snö och vatten just nu.
Så i morgon får det bli garderobs framplock. Regn kläder är det enda rätta och förhoppningsvis så kan vi snart plocka undan vinter overaller och termobyxor :)

Snart är lilla gubben hemma ifrån dagens arbete. 
Spagetti och köttfärssås står på menyn.....mumma tycker barnen i kör.
Sen ska det mamma lyxas. Jag ska nämligen åka ut till byn och veckohandla......helt alone!......och det hör ju inte till vanligheterna!

Jag hoppas att ni har haft en braig torsdag hitintill..... & önskar er även en fortsatt bra torsdag!

3 kommentarer:

  1. Å, äntligen en sån där ensam mamma-shopping som du längtat efter. Härligt ;)

    Här städas det också idag. Men tvärtemot dig så städar inte jag i skåp och vrår. Jag fuskstädar. På ytan. Sånt som jag vill ha bort från ytan, det gömmer jag i skåp och vrår, haha!

    SvaraRadera
  2. Tusen tavck för din kommentar hos mig. Det är så skönt när folk förstår^^

    Ja, det har ju varit en del nu och jag orkar faktiskt inte ens starta datorn förrän sent på kvällen. Dagarna bara går åt och inget blir gjort runt mig, men det vänder nog snart. Jag är iallafall glad^^

    Skönt att se att du haft en bra dag också. Hoppas fredagen blir ännu bättre^^
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Plaskande med gummistövlar är nog barnens paradis och föräldrarnas hel...te.
    Låter skönt med en egen stund även om det är veckohandling. All egentid är bra för själen.Ha det bra Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails