20100325

Våffeldagen

Dagen har gått upp&ner för Izabells del.
Ena stunden så är det feber fritt, nästa så är det feber på hög nivå.
Matlusten hos loppan är obefintlig.....jag äter upp maten i morgon i stället mamma.......säger hon och går tillbax till saccosäcken för att vila.

Nästa stund så vill hon vara ute och leka........för att sedan komma in igen och vara helt slut.

Så vi har avbokat Simons läkartid i morgon.
Och jag tycker ärligt att det var väldigt synd att det skulle köra ihop sig nu när pappa/sambo var ledig och när vi hade barnvakt till dom stora barnen.
Det hade varit skönt att på enad front gjort det första besöket på barnavdelningen.

Men nu blir det alltså inte så.....utan jag kommer att åka in till sjukhuset helt alone i morgon bitti klockan 08.00 & pappa/sambo får stanna hemma med sjuka barn.
Och Simons besök på sjukehuset kommer att senare läggas då alla barnen förhoppningsvis är friska igen.

Men trots att huset innehållit sjuka barn idag, så uppmärksammade vi ju självklart att det var våffeldagen idag.
Många härligt frasiga våfflor med sylt och grädde blev det.........jag åt mig mer än mätt......lite taktiskt eftersom jag ska entra sjukhuset på fastande mage i morgon.......kommer att bli en aningens kämpigt i morgon bitti eftersom jag är en riktig frukost människa.
Barnen var inte alls lika glada som mamman vid åsynen av våfflorna......spagetti hade nog varit det rätta för deras del ;)

Nu stundar det bad utav små barn, det stundar eldning i brasan och det stundar en runda framför tv:n.......allt innan det är dags för att snusa kudde.

Önskar er alla en härig kväll och på återseende i morgon.

2 kommentarer:

  1. Men vad är det för barn du har som inte gillar våfflor?!! Här är det en storfavorit. Idag var det till och med så gott att det fick bli en dusch för att få bort all grädde och sylt ur håret, haha!

    Att skippa frukost är riktigt jobbigt, men hoppas det går bra i morgon och att det blir ett snabbt besök. Och jag hoppas att lilla Izabell kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får äta en god frukost efter läkarbesöket.Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails