20100312

Lyx i olika former

God morgon Fredag!
Ännu en dag som börjar med grått ute....hoppas på lite sol idag så att man slipper frysa när det ska lekas ute.
Men det kanske hinner spricka upp innan vi är redo att entra gården. Det ska ju hinnas leka, busa och stimmas inomhus först.
Hoppas dock på lite lugnare tag än det rådde igår förmiddag.
Jag stod i lugnan vrå och bakade kanelbullar........filosoferandes så glömde jag av att det tystnade inne i vardagsrummet...
.....och som alla föräldrar vet: Tystnad i småbarnshemmet=Påhitt utav härligt barn :)
Mycket riktigt........dom små härligheterna hade pillat upp ett litet hål i en av våra saccosäckar.........och det bokstavligen talat snöade vita små luftbollar i hela vardagsrummet.
Mindre glad och road mamma sa ett par dåligt valda ord.......mest över att jag har köpt dessa hemskheter ;)
Fick det goda rådet av en vän, att dammsuga upp allihopa i en ny dammsugspåse....
....så numera ligger en av säckarna & alla vita luftbollar i en stor plastsäck och väntar på sy hjälp.

Och sy hjälp ska den få!! I form utav min fd. svärmor :))
Hon ringde nämligen i förrgår och erbjöds sig att hjälpa till......JIPPI......men jag hade ju inte ens hunnit fråga om goda råd!!
Så nu behöver inte mina väldigt små syceller fundera mera.....jag får hjälp!
Och att få hjälp ifrån en utbildad syexpert, ja det är lyx!
Jag tackar den lilla viskande fågeln Julia så väldigt mycket ;)

Lyx var ju även vad jag hade tänkt att lägga på mig själv igår....iform utav en veckohandling helt alone........
Så blev det dock inte. Gråt och tandagnissel när mamman skulle entra ytterdörren......resulterade i att det fick bli en veckohandling med bara tjejer :)
Men det var ju självklart mysigt det också. Att bara få åka iväg med sina två döttrar.......som glatt sjöng främling i kör i baksätet.
Och jag kunde bara glatt konstatera att små ting i vardagen kan värma så otroligt mycket, även om det inte alltid blir som man har planerat.

Nu är det dags för morgon bestyr.
Önskar er alla en toppen fredag.....för det hoppas & önskar jag att vi får!

4 kommentarer:

  1. Ja Du Janeth, vad ska man säga... roligt nästan jämt ;-) vilken snäll ex svärmor Du har som kommer och hjälper Dig fixa "eländet".
    Läkaren ringde, en timmes givande telefonsamtal, en läkare som lyssnar och verkar bry sig om är i alla fall inte jag van vid.
    Ha en bra fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Hmmm, har de små barnen inte fått nog med snö i år, ler.Tur att det gick att dammsuga opp dem. Snöbollarna alltså, inte barnen, skratt.
    Skönt att sömnads hjälp finns att tillgå när man bäst behöver den. Jag gillar inte att sy men tvingar mig själv ibland...Mysigt med en mamma-döttrar-tur igår. Ha en bra fredag.Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hinner få hjälp innan fler sittpuffar exploderar ;)

    Trevlig fredagkväll på er! Här ska vi lyxa till det med din varma smörgåstårta =D

    SvaraRadera
  4. Haha. Vad bra! Två påsar kläder står och väntar på er. Tar med dom i morgon! Fortsatt trevlig kväll. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails