20100313

Loppis fynd

Sådär ja, då var det lördag och för er som inte har hängt med så har halva dagen redan passerat.
Bara så snabbt. Kanske för att man har trevligt, kanske för att det är fint väder och kanske för att vi har varit iväg.
Jag, Simon och Izabell stoppade in oss i bilen och for iväg på loppis i Brömsebro.
Pappa/sambo och Philip ville hellre stanna hemma.
Stolta storasyster Emma log stort, när vi hälsade på henne och söta kusiner som alla jobbade flitigt för att räkna pengar och ta betalt av alla köplystna kunder.
Och halva priset var det dessutom!
Så dessa två sockerkaksformarna fick följa med oss hem.....för bara 7.50 kronor :)
Ett par fina gummistövlar och en vårjacka till Simon fick också följa med hem i kassen.
Plus att där stod två fulla kassar kläder och väntade på oss.
Söta Julia hade haft en vinds städning....vilket resulterade i nästan en full höstgarderob till Izabell........tänk vad glad jag blev!

Nu stundar det snart middags mat och på menyn idag står det potatisgratäng med kycklingfilè till, vilket är både mumsigt och väldigt mättande.
Och troligen blir det glass till efterrätt.
Men sen.....om vi nu orkar efter all den goda maten, så ska det städas lite innan det är dags för kalas i morgon fm.....och så ska ett par tårtor få ta form.......så dom hinner gotta sig ordentligt tills i morgon.

Men först så ska jag nog bege mig ut för att njuta utav härliga solen och värmen en stund......jag tror att det kan behövas.....lite färg på kinderna är ju aldrig fel.

Trevlig lördag på er alla!

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag ni haft. Goda kakor kan det nog bli bakade i de fina fynden och kläder är inte helt fel . Var det Emma & hennes kusiner eller skolan som anordnade loppisen?
    Här blir det lugna gatan idag...fast bara nästan.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Go'kväll i stugan.
    Nu är det strax dax att krypa ner i sängen och försöka få Elin att somna INNAN melodifestivalen.
    Kakformarna ser fina ut och det var ett bra pris på dem.
    Alltid kul med nya kläder.
    Ha en bra fortsättning på lördagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Oj, vad billiga formar! Jag har letat bra sockerkaksformar länge, men jag atar att jag är lite för kräsen..och för snål^^
    Jag vill också hitta loppisfynd för sånt där är ju inget roligt att handla på ICA.

    Ha en skön söndag^^
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails