20100323

Mina små tuppar

Att sitta uppe till 01.30 på natten och att planera sovmorgon därefter......ja det har sina nackdelar.
Bara för att det inte är några skolbarn hemma som måste upp till skolbussen, betyder ju inte nödvändigtvis att de hemmavarande småbarnen har förstått att dom kan sova till klockan 08.30.....minst.

Vilket dom heller inte gjorde........så upp och leka tupp.....den vi har, ja han hörs ju ändå inte eftersom han sitter inne hela vintern...
Så nu sitter jag här: Trött trots kaffekopp stl stor, trots ljus tillvaro utanför fönstret och trots att barnen ler och tycker att det är en härligt pigg morgon.

Ryck upp dig! Skyl dig själv! Och gå vidare!...........

Idag ska vi fortsätta att påskpyssla........jag har ju inte en massa braiga tips på vad man kan hitta på. Mitt enkla och alltid återkommande tips vad gäller påsk/jul pyssel är ju Panduro.
Vi gillar verkligen deras toppen braiga färdiga lådor med enkla instruktioner.
Till ett lagom pris kan barnen få skapa härligt fina saker......och nästan allt för egen hand.......hur bra är inte det!?

Men innan det är dags att starta upp dagens pysselhörna så ska det ju hushållas lite.
Frukostar, bäddningar & tvätt start ska stunda.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, fina de blir, kycklingarna. Och guud va lika barnen är...sötisar.
    Ryck upp dig , brukar tyvärr inte funka så bra? Ibland måste man bara få vara i sin lilla bubbla 6 få målite dåligt;)
    Rätt som det är kommer humöret tillbaka och de glada tillropen och goda råden kan nästan bli som slag i magen istället för hjälp!
    En stor kopp Java lät inte helt fel! Ska nog släppa tangenterna och brygga mig en. Här är mag-onda-sonen hemma idag! Så nå´n nytta bör jag göra idag;)
    Ha det gott! Tack för svaret om jägarn...håller med om att man helst äter utan att veta hur det kom till bordet, styckat och klart.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Hihihi, nu är författar´n igång igen! Milla

    SvaraRadera
  3. En förmiddagspåhälsning i väntan på att farbror doktorn ska ringa och ha några goda ideer.
    Jag hoppas Du mår bättre nu och att Du slipper operation.
    Påskpyssel ser skoj ut, Dina barn är fina :)
    Ha en braig tisdag *kram* Åsa
    (kanske hörs vi något mera i dag... lite senare)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails