20100322

Bästa vänner!

Dagen rullar på, men sjuka pojkar som stimmar runt och håller låda......ja dom är svåra att få i vila.
Så vi tog oss en liten ute runda....trots rosiga kinder och feber. Solen stod ju högt på himlen och den värmde härligt.

Ajabaja sa lilla svärmor då, inga sjuka barn ute får vara :(

Fick minsann skämmas lite och bege mig in i huset igen.....för att vara ute i sandlådan med sjuka barn.....ja det var ju farligt ;)........men kunde snabbt glömma det hela och glädjas åt den otroligt värmande posten som låg i brevlådan idag.


Himlans vad jag blev glad & överraskad och framförallt rörd till tårar.
Bästa vännen Annelie hade skickat mig en tanke med ett nallebud.
Precis vad jag behövde nu när allt har varit en aningens för mycket & när det mesta har varit ledsamt........men så är det väl.
En bästa vän vet ju väldigt mycket om hur det är, en bästa vän finns ju alltid där för att lyssna och för att bara finnas till.
Min bästa vän, ja hon är en väldigt speciell vän.......vi pratar nästan vareviga dag och vi vet när det är dags att inte prata vareviga dag.
Vi ses väldigt ofta, och mindre ofta en annan gång.
En vän som har funnits med i en väldans massa år, vi har varit lite ovänner på vägen men himlans vad jag är rik som har fått en sådan vän i mitt liv.





4 kommentarer:

  1. Var rädd om vänner som henne, de växer inte på träd & skönt att hon värdesätter dig lika högt.
    Härligt.

    Men svärmor; Lite frsik luft har la´ingen dött av?!
    Jag har alltid fått höra att man ska gå på allmäntillståndet när det gäller feber, feber är ju bara en kroppsignal på att immunförsvaret gått igång. Ibland blir det av bakterier och då brukar man ju snabbt bli sämre. Men om vädret varit såsom idag tror jag bara frisk luft Gör Nytta!
    Nackdelen då man bor "för" nära;))
    Ha en fortsatt bra dag!Kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Men vad skönt för henne att få lägga sig i lite då...

    Vad gulligt!!! Har du nån sån vän över, att låna ut? ;)

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar Dig/Er en fortsatt bra måndagskväll.
    Är själv på väg i säng, tänker titta på sista avsnittet av Familjen Annorlunda innan jag somnar.
    Jobbigt med mammor/svärmödrar som lägger sig, har åsikter och vet bäst, även om de ofta är guld värda kan det bli för mycket ibland.
    Toppen med bästastekompisar, sådanna växer inte direkt på träd, har man en ska man vara rädd om henne.
    Säger nu Go'natt *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin present. Tanken gör till och med mig rörd och jag har ju inte fått något nallebud^^
    Du förtjänar verkligen att bli lite extra ompysslad när du har det jobbigt.

    Själv har jag äntligen kommit igång med min behandling nu så jag mår ju som jag gör. Du vet ju själv hur tufft det kan vara när man måste riva i såren för att få dom att läka.
    Tusen tac för dina fina ord och din omtanke hos mig om just mina psykologbesök. Sånt värmer^^

    Jag hoppas verkligen att du känner dig bättre snart och att du får lite lugn och ro. Du verkat ha en riktigt god vän som du kan få stöd av iallafall och det är jättebra. Var rädd om henne och var rädd om dig själv.

    Kramar!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails