20100308

Omvärderingar

Jag missade Vasa loppet igår.......ingen big deal kan tyckas. Men jag har alltid haft tv:n på och liksom hängt med i snacket...år efter år........men alltså inte detta året :(
Att jag missade hela alltihopa borde å andra sidan betyda att det inte är så viktigt längre.
Och det är ju inte det missade loppet som jag funderar över. Det är ju det att jag har märkt på sistonde att jag har börjat omvärdera en hel del saker.
Saker som jag förr ansåg vara "viktiga" ting.
Numera kan dessa "viktiga" ting inte alls vara lika viktiga.
Men det kanske är så livet ska vara.......att man omvärderar saker i livet......en naturlig process så att säga.
Den naturliga processen i detta hemmet är i allefall som vanligt......eller ungefär.
Måndag är ju start dagen på en ny spännande vecka och dagen som jag gillar allra mest.
Eller rättare sagt, så har det alltid varit så.......förra måndagen var ju å andra sidan min värsta måndag ever :(
Men hur än den här måndagen utvecklar sig och blir......så är vi i allefall på gång.
Frukostar är avklarade, skolbarn är på plats i skolan och disk/tvättmaskiner är i gång.
Planer för dagen.......ja det har vi inga!
Känns bäst så just nu.
Inget öppna blir det heller, vi vågar nämligen inte åka ut dit idag.
För efter samtal med kompisen A, som numera har maginfluensa i familjen........så håller vi tummarna för att vi slipper att få det också.
Dom var ju här och grattade Izabell i fredags........så ni kan ju bara tänka er hur hårt jag håller tummarna & varför vi inte åker ut ibland andra barnfamiljer.
Det närmaste planer vi kommer idag, är att bege oss upp till övervåningen. Bädda sängar och studsa ur nattkläderna.
Sen får jag se om lilla läraren hör av sig. Insändningsuppgiten kom in i tid......1889 ord blev det hela och jag får väl hoppas att det gick vägen även denna gången ;)
Hej på en stund & trevlig måndag på er!

4 kommentarer:

  1. Härligt solsken förgyller denna nystartade vecka...Härligt.Glad Måndag.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Det gick säkert bra med dina 1889 ord =)

    Usch och fyyy för maginfluensa. Hoppas VERKLIGEN att ni klarat er!!

    Vi ska inte heller till Öppna idag. Odin är supersnorig. (Tur man har nåt annat än sin egen lathet att skylla på.. ;)

    SvaraRadera
  3. Hej, skönt det är måndag igen :)
    Ja jag tror Du har rätt, medicinen passar inte mig :(
    Magsjuka är fruktansvärt, jag hoppas Ni klarar Er.
    Jag hoppas läraren blir nöjd med Ditt inskickade arbete och att Du får högsta poäng.
    Ha en bra måndag.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Detta har inget med inlägget att göra, men: Vad roligt att vi ses på hemtjänsten i sommar!!!! :D

    /Jessica

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails