20100318

Pricklista

Jag har de senaste dagarna upptäckt att mitt liv inte kan planeras med post it lappar längre.....
de blir nämligen så många att de försvinner bakom varandra, under skåp och på golvet.
Minnet sviker och jag funderar starkt på om mitt lilla sinne har råkat ut för en släng alzheimers?!
Så idag skall det upprättas en prick tavla/lista, med nogrann koll på allt som måste tas omhand och i vilken ordning......så att jag lätt kan bocka av allt som blir klart.......om jag nu kommer ihåg att läsa på pricklistan så att säga ;)
Undrar bestämt om denna förhoppningsvis tillfälliga förvirring har någonting med mitt stundande sjukhusbesök att göra.......kan ju vara så.
I vilket fall som helst så är jag lite nervös, för första gången tror jag bestämt.....bådar det gott tro?
Jag hoppas iallefall att tiden rusar iväg idag.
Därför har jag bokat lekstund med 5 barnsmamman nummer två på gatan.
Sen blir det lunch, dusch och inväntan av sambo som kommer hem tidigare från jobbet idag.
Han får ta hand om barnen när det är dags för mig att åka.
Men som vanligt innan det är dags för någonting annat, så ska det väckas skolbarn, fixas frukostar, påklädningar, bäddningar.....och ja ni vet....allt det där onödigt nödiga.
Trevlig torsdag på er alla!

5 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra hos doktorn. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Go'morgon.
    En pricklista låter som en bra ide :) Själv skriver jag i almenacka och block, missar minst hälften... men det fungerar ändå, det mesta är kvar till nästa gång jag kommer ihåg.
    Lycka till hos doktorn.
    Ha en så bra dag Du/Ni bara kan.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå fint hos doktorn, krya på sig! ;)
    kraam Kick

    SvaraRadera
  4. Det går säkert bra hos doktorn!!

    Jag älskar pricklistor. Vilken tillfredsställelse det är när man kan bocka av något. Man känner sig duktigast i hela världen =D

    SvaraRadera
  5. Undrar bara hur Du mår, hur det gick hos doktorn.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails