20100308

En bra dag

Jodå, våran oplanerade måndag blev till slut en lång och braig dag.
Lyckad dag genom mycket lek och lite bråk.......eller allt är väl relativt.
Blivande 6 års trots verkar bli en härlig historia. Ska bli spännande och se vart det hela hamnar ;)
Bakat lite har vi också gjort. För ska det vara kalas så ska det och på söndag är det ju dags för kakor och bullar igen.
Izabells favorit kakor är ju snickers kakor, vilket det fick bli idag.......kanske inte ens kan kalla det baka när det handlar om sådana kakor.....men gott är det & recept kommer självklart att läggas upp på recept sidan :)
Ute lek har det också varit. Över 2 timmar spenderades nere i skogen och barnen har kämpat upp och ner för backarna. Åkandes på rumpor, magar, ryggar och på varandra! Så otroligt roligt har dom haft det.
Så jag håller tummarna för att det blir bra väder även i morgon. Det är nämligen studiedag i morgon och jag hoppas på att vi kan bege oss ut på utflykt med både fika korg och pulkor.
Men det återstår att se i morgon bitti......om vädret blir som vi vill och om natten inte bjuder på några hemska magsjukebaciller :(........än så länge är det lugnt......peppar,peppar.
Nu är det dags för sängen.....god natt på er alla & tack för idag!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig ute dag, kul med så mycket action. De sover nog gott om kvällarna sen:))
    Såg att du ska på loppis...och har en sån där bok som jag skulle vilja ha. Här handlas hej vilt, vet knappt vad som är opp eller ner. Köper sånt jag tycker om men om det skulle trilla in nå´n känd go´bit så beror det nog mer på tur och att den föll mig i smaken.
    Här skiner solen så utedag verkar vara en god idé...Ha en riktigt härlig dag!!Kram milla

    SvaraRadera
  2. Oj, även denna gången måste jag fråga om du verkligen funderat på vad det är du erbjuder.. Haha!! Men det är skitbra att veta att det finns en back-up =D Jag hade tänkt föda som planerat, fredagen den 26:e. Så förhoppningsvis ska det inte vara några problem att lösa en helg. Hehe.. Men som du säger så kan ju planer alltid skita sig, så jag är jättetacksam över att veta att ni finns ;)

    Kanon att du tänker lägga upp receptet, för dom där snickers-kakorna har jag faktiskt funderat på ibland.

    Hoppas ni får en trevlig studiedag i pulkabacken!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, oj vad roligt att Ni fick en bra måndag :) det är Ni verkligen värda!! Jag hoppas och tror att även tisdag blir för Er en bra dag med utelek och goa mackor i pulkbacken.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Härligt med en braig måndag..hoppas din/er dag blidde lika braig idag :)

    Nu har jag en ny o mkt spännande utmaning hos mig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/03/utmaning-till-alla.html ;)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails