20100306

Helg igen.....

Bakslag igen.......kanske jag skulle börja med.......
Att bara göra ett prov trodde ju jag......visade sig vara ännu en tung insändningsuppgift.
Suck och tvi vale, inte alls vad jag hade tänkt & planerat.
Be om hjälp är en gnutta svårt, det är ju i mitt huvud som orden först ska in, och sen ska jag lyckas omvandla det hela till en text......en lång text med en massa långa krångliga ord.
Vill inte, orkar inte och funderar över vad som är det viktiga i livet.
Men klart att jag ska kämpa......så lätt besegrar man inte den här mamman inte.......men när solen värmer, barnen vill vara ute och när tanke verksamheten inte är på topp.....ja då verkar det långt borta, det där målet som det kämpats för.
Jag längtar efter sommarlov.......ni vet när man kan släppa sinnet fritt och när man inte längre måste stoppa in nya lärdomar i huvudet.......dag ut och dag in.
Och det är väl ungefär vad som kommer att fylla den här helgen. Pluggeriet, solen och barnen.
För några kalas denna helgen, det är varken jag eller sambo sugna på.
Vi bokar om och tar det nästa helg, då tankarna ifrån gångna veckan har landat lite mjukare.
Då blir det tårtkalas och ännu fler paket till Izabell.
Hon är nämligen inte nöjd ännu.....undrar bestämt när hon ska få den där barbien som hon önskade sig.....och hästen.....och hunden och vart är dom där andra sakerna som hon så gärna ville ha?!
Härliga unge, du har ju fått massor av fina saker redan!
Ja, men mamma........det fattas ju hur många som helst!
Jag undrar bestämt hur det hela ska sluta ;)

3 kommentarer:

  1. *kram* Jobbigt att inte må bra (vet jag av egen efarenhet) jag tycker Du kämpar på bra, man kan inte alltid ligga på topp... inte ens som flerbarnsmorsa ;-)
    Jag hoppas Ni får en fin och skön, avkopplande helg tillsammans.
    Jag minns förra året när Elin fyllde år och blev uppvaktad vid flertal tillfällen, till slut räknade hon med att få paket varje gång någon kom på besök... lite jobbigt blev det då hon förstod att nu var det slut på paket.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Trist. Hoppas nästa vecka blir en mycket bättre vecka, trots massa tråkigt plugg. Men njut av helgen först!! Köpa häst & hund kan du göra på måndag ;) Kram!!

    SvaraRadera
  3. Låter som en paus för återhämtning är en bra idé, det går ju inte att pressa in kunskap om huvet och kroppen har fullt upp med annat. Prioritera din hälsa 1:st, studieuppgiften går väl att lämna in aningen senare, eller? Vet inte hur det funkar med den sortens studier och inte heller med studier på höskolenivå! Men ingen tjänar ju på att gå in i väggen? Kram Milla , det löser sig oftast...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails