20100329

Vinsten gick till......

Mamman i familjen!!......men det var en lätt vunnen match mellan barn och föräldrar. För barnen somnade som vanligt vid 20 tiden i går kväll......efter "nya" tiden.
Så inget att klaga på där inte.....jag bävade alltså helt i onödan.

Det visade sig även att jag bävat i onödan inför läkarbesöket om ca 14 dagar.
För farbror doktorn ifrån sjukhuset ringde på morgonen idag och sa att proverna som togs i fredags, inte var så vidare bra.
Så på torsdag stundar det resa till sjukhuset igen och denna gången blir det operation och bort tagning utav det eventuella elaka skall genomföras.
Chockad en aningens blev jag ju, men ändå lite glad. Nu slipper jag ju gå här och fundera en massa.........för vetskapen om att det finns någonting i kroppen som inte borde vara där, ja det är ju som sagt var lite påfrestande.

Så påsken i detta hemmet kommer alltså att bli väldigt lugn.
Men påskpyntar och planerar påskägg som påskharen ska gömma, ja det gör vi ändå.

Och efter doktors samtalet så kom det ett trevligare samtal.
Kompisen Annelie och flickorna skulle komma över på en liten lekdate.........så nu har vi ätit och lekt en stund.
Sen blev det en långpromenad i stora skogen. Premiär för både barnvagn och cykel.......och det var så skönt att äntligen kunna komma ut och gå fritt igen........jag längtar inte till nästa vinter.

3 kommentarer:

  1. Skönt med besked om än tråkigt och jobbigt, men förhoppningsvis är Du helt återställd efter operationen (även om det innebär Du kanske inte kan bli mer än 5barns mor) jag håller tummar och hoppas på det bästa. Jag minns min oro, rädsla innan de var säkra på att tumören i min mage inte var cancer, jag var säker på att jag inte skulle överleva julen 08.
    Nu hoppas jag att Du och Dina barn har en bra fortsättning på måndagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Läskigt och inte speciellt roligt med operation =( Men det måste kännas väldigt skönt att få det hela ur världen ändå, och slippa tänka mer på det. Ju snabbare, desto bättre! Det går säkert jättebra!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att operationen tar bort allt det som inte ska finnas där, tänker på dig. Skönt att du får tid så snart.

    Låter som ni har fått vår nere hos er...Här är så geggigt så cyklarna får vänta ett tag till:)
    Ha en go påsk med mycket kärlek & värme, vännen:) Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails