20100321

Slask och blask

Att det är vår i luften och att det känns underbart, ja det är ju toppen.
Men precis som med allting annat så finns det en baksida.
Baksidan med denna våriga söndag är att alla kläder som kommer ut genom dörren......kommer tillbax som blöta högar.
Det kladdas, plaskas och gojjsas......i varenda vatten pöl som finns......och det spelar ingen roll om man är ett litet barn eller ett stort.
Mamman är i upplösningstillstånd och hänger kläder i hela huset.
Nu är alla barnen inne, för dagens 2 uppsättningar utav ute kläder är redan förbrukade och alla väntar på att kläderna ska torka extra snabbt idag :)

Men jag är glad att jag har haft förbehåll och köpt hem braiga allväders set.....åtminstone till några utav barnen.
Frågan är bara om jag ska kosta på mig ett set till. Kullerbyttans barnkläder har för tillfället ett väldigt braigt pris på sina Wetset.....och Simon, ja han har ju inget att rulla sig ute i pölarna med.
För är det någonting som dessa set är bra på, så är det att hålla vätan ute, och de är gosigt varma med härlig fleece fodring.

Någonting som inte har varit bra på att hålla vätan ute denna vinter...
..är Philip och Izabells vinteroveraller som lilla sambon shoppade förra året :(
Besviken är knappast rätt ord för vad jag känner........jag är nog mera ARG över att overallerna fungerade bättre som väldigt dyra disktrasor än just vinteroveraller.....
Tänker ju inte bara klaga, för de har varit varma och gosiga......
men en aningens dålig passform och efter tvätt nummer 1.....ja då höll dom inte särskilt bra mot varken snö eller slask längre.


Så nästa vinter, ja då kommer vi att återgå till dom lite dyrare overallerna igen.
Men nu har vi iallefall provat på någonting annat...
... jag tror inte att dyrast är bäst.....men jag vet å andra sidan att billigast inte var det rätta för oss.

Nu är det dags för lite fika.....kaffe och kaka innan det är dags att sätta igång med potatis skalaren.
På dagens middags meny står det nämligen Älg stek med potatis och sås......kan en söndagsmiddag bli bättre än så?!

4 kommentarer:

  1. Ja det är trist när allt är så blött som det är just nu. Shoppade galonisar på H&M till Odin igår. Dessvärre är nog hans stövlar lite för stora.. Inte lätt det där med kläder till som små!

    SvaraRadera
  2. Gott med älgstek. Du eller mannen som skjuter?? Här skjuter brorsan på det mesta i viltväg & ibland får vi smaka allt från älg till vildsvin. Hoppas ni har det bra trots alla blöta kläder.Kram Milla faan nu snöar det igen?

    SvaraRadera
  3. Go'kväll. Nu har det blivit dax för Åsa att krypa ner i sängen och sova, Elin sover redan, drogad av medicnen. Elin har oxå wetset från Kullerbyttan och som sagt det är mycket bra.
    Ha en skön fortsättning på kvällen å go'natt, vi "ses" i morgon. *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni är nöjda med våra wetset! Dom säljs ju oftast bara på hösten men är perfekt som mellan-slask-och-regn-set. Jag använder det själv på dagis.
    Åå va impad jag är att du pysslar så mycket med barnen, jag är ganska dålig på sånt. Får väl fixa nåt pyssel till påsk i alla fall.
    Kraam!
    PS Tack för tipset med leendet, men jag har nog fel tandkräm för det funkade inte *skratt*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails