20100319

Bit ihop!

God morgon fredag.
Jag har faktiskt längtat efter fredag denna veckan.....ska bli skönt att bara få "vara" hela helgen.
Tänker faktiskt försöka att göra så lite som möjligt.......men med erfarenhet så lär det säkert uppstå saker som inte tillåter en mamma att ligga på soffan och filosofera.......ligger ifs inte i min natur att göra det heller......men en lockande tanke är det ;)

Sjukhusbesöket igår, gick inte som jag hoppats på :(
Lilla kroppen vill uppenbarligen inte återhämta sig själv.
Men jag fick dispans......tills nästa fredag. Och är det så att kroppen fortfarande inte har återhämtat sig då......ja då blir det akut operation på direkten.

Bryt ihop eller bit ihop?!
Jag bröt ihop....inombords!
Men det är ju bara att rycka upp sig & bita ihop....vad finns det egentligen att välja på?!

Så nästa fredag är det alltså på fastande mage som jag ska köra mil in till Kalmar igen.
Kruxet med just nästa fredag är att det är samma dag som Simon har fått sin remisstid.......den där tiden som vi har väntat på i över 3 månader....
Det är ju ett besök som jag absolut ville vara med på, men pappa/sambo får alltså ta vid...
....om det inte är så att jag slipper operation......
Så ni förstår säkert vad jag håller tummarna för.
Men jag kan ju vara glad också......nästa sjukhusbesök innebär frikort!!
Stort jubel....
....kändes nästan som att jag blev riktigt vuxen när jag fick information om det hela :)

Jag hade ju med mig Alexander till sjukhuset....han satt i väntrummet och läste biltidningar....duktig som han var.
Mamma, det tog faktiskt 57 minuter, det där.....sa han när jag var färdig.....han försökte faktiskt att låta lite arg ;)
Sen åkte vi vidare till stormarknaden för månadens storhandling och stora sonen fick välja vårjacka och nya skor.....

Idag tänker jag inte skänka en tanke till icke självläkande kroppar.
Jag ska strax väcka söta barn, skicka iväg Alexander med skolbussen och fixa dom hemmavarande barnen.
Packa in oss i bilen och åka hem till bästa vännen Annelie.
Vi ska titta på lamm barn nummer två som föddes häromdagen & säkert så ska det fikas någonting mumsigt.

Hoppas att ni också har härliga planer idag.
Och har ni inte det, så önskar jag er ändå en härlig fredag!

5 kommentarer:

  1. *kramar om, tänker på Dig*
    Det låter inte alls bra och jobbigt med "hot" om operation, men om det är den enda chansen så... ja då har Du inget att välja på.
    Skönt Du fick tabletter, kanske Du i alla fall slipper ha så ont.
    Kul med lamm och skönt Ni har planerat en rolig dag mitt i allt det eländiga och tråkiga.
    Ha en så bra fredag Ni nu kan.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Oj, nä vi håller tummarna för att kroppen grejar det själv. Men för att den ska göra det så är du kanske så illa tvungen att försöka ta det lite lugnt på soffan?

    Oja, jag har planer för idag, men tror inte att min kropp är med på dom planerna.. Den visar iaf inga tecken på det =(

    SvaraRadera
  3. Usch då, jag håller tummarna för att kroppen fixar det själv till nästa fredag! Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Fy låter jobbigt får hålla tummarna att kroppen sköter allt så du slipper operation

    SvaraRadera
  5. En kvällshälsning. Jag hoppas Ni haft en bra dag. *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails