20100320

Vår i luften

God förmiddag!

Min tillfälliga sinnesförvirring med energi toppar.....ser ut att hålla i sig även idag.
Så jag passar på att vara effektiv......vilket resulterar i att sambo och barn har fått bege sig ut.......flytt huset så att säga ;)
Jag ska sy, städa och dona lite........för det är vår ute idag :))
Solen lyser lite försiktigt och temp mätaren visar 9 härliga plus grader!!
Snön smälter och det är inga overaller som pryder barnen idag.......i stället är det härliga fleece fodrade allväders set som får tjäna som ytter plagg.
Jag längtar faktiskt tills jag vågar tvätta och hänga undan alla vinter overaller, jackor och termobyxor för denna gången.

Så idag ska det dammas ut en hel del vinterdamm och det skall släppas in en hel del ny härlig luft.
Gamla osluktande gardiner ska få bege sig ner i tvätt stugan och ny tvättade luftiga och tunna gardiner ska få pryda hemmet i stället.

ÄNTLIGEN VÅR.......hoppas nu bara att det håller i sig & att det inte blir något bakslag!
Hur som helst så är det nog bäst att passa på och njuta medans det går.

1 kommentar:

  1. Skönt Du känner Dig pigg och full av energi, det måste väl ändå vara ett friskhetstecken.
    Kan tyvärr inte säga att samma åkomma drabbat mig, tvärtom :(
    Ha en bra lördag *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails