20091031

Lördag & alla helgons dag....

Jag tippade helt fel igår........det blev varken Idol eller något sovande på soffan.....
Istället så blev det "Morden i Midsomer" på tv3 för hela slanten, trots att vi äger hela serien på dvd redan.........ändå så sitter vi som pensionärer och tittar när serien går på tv :)

Men idag blir det helt andra grejer.......efterlängtade "Änglar & Demoner" finns numera även i våra ägor......inhandlad på ICA idag och jag bara längtar tills det är dags att starta upp DVD:n ikväll och få försvinna in i mysteriernas värld......spännande spännande!
Men innan det finns tid över till att sitta framför tv:n i över 2 timmar, så ska vi på kalas inne hos svärmor/farmor. Och det kommer vara sent innan vi är hemma igen.......inte för att det är långt dit eftersom vi bor på samma gård, utan helt enkelt för att det är kyrkodags innan. Alla helgons dag innebär för många att det är dags för att tända ljus på gravarna och att traditionsenligt göra ett besök i kyrkan på eftermiddagen.......själv så fortsätter jag att hoppa över kyrkobesöket, men hur gör ni........är det en tradition som förljs till punkt och pricka eller stannar ni också hemma?

Paket & blomma är i allefall inhandlade och det kommer säkert att bjudas på god mat och väldigt mycket fika......som är väldigt svårt att motstå.......så efter den här helgen så kommer man troligen känna sig som en köttbulle i stl XXL, men är det kalashelg så är det och barnen kommer säkert att ha en super rolig kväll med alla små kusinerna dom har att leka med.
Så någon Halloween fest blir det ju som förståligt inte hemma hos oss, men innan vi beger oss in till svärmor/farmor så ska vår Halloween pumpa som står ute och pryder våran trapp tändas.

Nu önskar jag er en trevlig Halloween och hoppas att ni kommer att ha en toppen dag/kväll!

2 kommentarer:

  1. Allhelgona hålls väl vid liv av de äldre här med..Själv tänder jag hellre ett ljus hemma och tänker på de som saknas. Men ikväll blir det Party.Utan barn...Kul hoppas jag? Kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Nä, inget kyrkbesök här heller. Men min käre far har iaf varit på kyrkogården i Hille och tänt ett ljus hos vår mormor =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails