20090711

En lugn stund

Simon har precis somnat igen, fjärde gången än så länge.
Han sover för tillfället så korta stunder så egentligen är det rent av onödigt att ens lägga ifrån sig honom.
För när man väl har fått honom till att somna på kudden i sängen och man smyger ut ur rummet med förhoppningar om att hinna besöka toaletten själv......ja då slår han upp de blå igen :(
Sambo tippar på att Simon inom det närmaste dygnet kommer få en tand till och jag tippar på att han har ont i öronen. Men troligen lite för tidigt att gå på min känning så får helt enkelt vänta en aningens till. Samtidigt så är det ju ingen höjdare att behöva uppsöka läkare på en lördags kväll, så jag håller tummarna för att jag har fel och sambo rätt.
Nu ska jag rusa ner till köket och om jag har tur så hinner jag knåda ut degen som står på jäsning, det blir nämligen kycklingsallad med hembakat bröd till middag idag!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails