20090729

Kväller

Åter vid datorn, smaskandes på hallon/björnbärspajen som bara föll mig i smaken. Resterande familjemedlemar dissade den totalt........så nu är det ju bara att gulligt äta upp hela själv XP
Vi har idag haft ett toppen väder idag, solen har bjussat på många härliga varma timmar och inte ett endaste litet regnmoln har visat sig på himlen.
Så det har varit en dag som mestadels har spenderats utomhus, delvis på alltanen men ändå utomhus. Det har tvättats, tvättats och lagats mat, precis som alla andra dagar.
Efter att sambo farit iväg till jobbet så var det dags att vandra bort till 5 barnsmamman nummer 2.....ja ni vet hon som har en studsmatta i stl XL och där jag inte låter mina barn hoppa eftersom jag varit med om ett par skräck timmar efter en fallolycka ifrån just en studsmatta, den gången var det dock en studsmatta i stl mini men det spelar ju mindre roll.
Och eftersom jag inte vill utsätta fler av mina barn för olyckorna som kan ske på just en studsmatta så är det strängeligen förbjudet att studsa.
Sagt och gjort, inget hoppande men ett par timmars lek för barnen och ett par timmars trevligt sällskap för mig och alltihopa ute i ett härligt sommarSverige.
Kan ju inte bli mer trevligt än så....eller jo, för att sedan komma hem och mötas utav 1 kg blåbär som svärmor plockat, ja det var ju riktigt najs!
Barnen jublade och fick efter kvällsmaten äta blåbär/socker/mjölk tills deras små munnar lyste blåa lång väg :)
Nu har dom sovit i ett par timmar redan, utmattade utav värme, lek och en massa mumsiga blåbär.
Barnen nöjda, mamma nöjd och återigen har vi haft en toppen dag.

2 kommentarer:

  1. Det är ju det som är härligt med sommar, denna värmen av solen samt alla bär man kan äta

    SvaraRadera
  2. Hm, ja det skulle man kanske göra..

    Jag älskar när ingen annan tycker om sånt som jag gillar. Mer till mig!! Undrar varför det är så svårt att gå ner sista kilona när man lever med någon som inte gillar NÅNTING som är gott =P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails