20090713

Suck......

Hallå Måndag!
Kan med stor SUCK tala om att Janeth återigen har fått datatrubbel.........
Installerade som sagt var det nya super braiga Antivirus programet och vad händer då?! Jo men precis, nu tar det ca 4½ minut att ladda upp 1 sida på Internet. Det tog mig alltså 10½ minut att komma till min egen blogg sida och för att göra saken riktigt bra så finns det ungefär lika mycket täckning på det mobila bredbandet som med min egen mobil.....alltså knappt befintlig i detta huset!
Jag är så less på detta strulandet, får nog ta mig en riktig funderare tillsammans med sambo ang. vårt tele och internetande. För vi har ju som ni kanske förstått, inte fått tillbax varesig telefon eller bredband.......1 vecka och 2 dagar nu! Så JA, Janeth börjar bli en aningens arg över själva läget.
Simon är INTE på bättringsvägen. Så efter ett enträget ringande med en mobil utan täckning nu på morgonen så har vi nu fått en tid till farbror doktorn klockan 11.40.
Och jag kan ärligt säga att jag hoppas att det är en öroninflamation han har åkt på, för jag vill inte åka hem utan att få någonting för detta som just nu plågar min så annars glada lilla kille.
Tror att han sammanlagt har sovit 2½ timme i natt och resterande tid har han gråtit och gråtit utan att man har kunnat hjälpa honom det minsta. Ingen feber konstigt nog men ändå väldigt ledsen och märkbart ont någonstans.
Som förälder är det väldigt frustrerande att inte kunna hjälpa och bara sitta som en beng och försöka trösta.
Så håller tummarna för att det är någonting som är lätt att åtgärna med lite penicilin och att han snart får sova ut ordentligt.
Och eftersom Simon inte är bättre så blev det ingen "date" med Jessica och Neo idag som vi hade hoppats på. För det här med sommarlov gör att man blir en aningens osocial och har man otur så kan det lätt sluta med att man blir socialt handikappad om man inte träffar andra människor. Men hoppas på att vi kan hitta en annan braig dag att leka och fika på.......och att den dagen inte ligger allt för långt bort :)
Nu är det nog hög tid för den här mamman att börja göra sig och barnen färdiga för avfärd till Torsås.....ja jag vet att det är 1 timme & 40 minuter kvar men framförhållning är att rekomendera i en 5 barnsfamilj där man aldrig vet vad som händer, bara att allt kan hända!
Ses sen.......

2 kommentarer:

  1. FY! Om han har öroninflammation så lider jag verkligen med honom. Det är förjävligt..

    Hemskt vad snabbt allt går när man behöver hjälp. Men vilken vecka som helst har ni kanske riktigt internet igen!

    SvaraRadera
  2. Ja visst ja, ditt lilla öronbarn ;) du har ju lidit utav det ett stort x antal gånger!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails