20090721

Vemodigheter i Smålandet

Simon tog sitt första steg idag, ett lååångt kliv ut i världen utan att hålla sig i någonting alls!
Hans mamma blev som vanligt helt till sig över första steget(det är ju ändå 5:e första steget).....jublar & klappar händer :))
Sen sköljer vemodet över mig som en dränkt katt, får ont i magen och drabbas utav sentimental nedstämdhet. Han är ju stora killen nu, kommer snart att springa ifrån sin mamma.
Lägger honom för att sova middag på äkta bebisvis med sövning genom att gosa i mammas famn.
Han somnar och mamma passar på att hämta posten.......
Brev ifrån f-kassan. Sliter upp brevet eftersom jag inte väntar mig några brev ifrån dom.......
Ser inte riktigt vad det står, läser snabbt mellan raderna.......
Du har nu förbrukat hälften utav föräldrapenningen för barn XXXXXX-XXXX.......och nu måste din sambo skriva över dagar till dig om du vill fortsätta att stanna hemma och gosa med din son på dagarna :((
Nästan precis så stod det......ja ja i grova slängar ;)
Men det var precis så jag kände när jag läste brevet, jag har alltså gjort av med halva min tid som hemma mamma eller rättare sagt. MER än halva tiden eftersom sambo inte kan ge mig alla sina dagar.........VEMOD i Smålandet råder idag!

3 kommentarer:

  1. Visst är det underbart men skrämmande hur snabbt det går från de är små bebisar till stora pojken. *vink*

    SvaraRadera
  2. Duuuktiga Simon! Dax att börja på nästa bebbe nu då ;)

    Meh jag trodde inte man kunde göra så, överlåta sina dagar..?

    SvaraRadera
  3. Katarina; visst går det fort, man vill stanna tiden och hinna njuta mera!

    Caroline; klart att det går att överlåta alla dagar utom de 60 dagarna som är pappans och som man inte kan röra.
    Nästa bebbe ja, den får nog vänta lite ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails