20090718

Lördags lugn

Sådär ja, en stund i tystnaden och ensamheten råder just nu i Janeths liv.
Simon sover middag, Philip & Izabell är inne hos farmor och är i fullan gång med att leka och busa med kusinerna som är på besök och Alexander är på cykeltur med sig själv eftersom Emma är hemma hos sin pappa.
Sambo har flytt huset och är uppe på sågen för att såga till flera långa bräder till någonting som en vacker dag kommer att ta form ute i vår trädgård och Janeth har som sagt var; en stund för sig själv......med datorn!
Som ni förstått så överlevde jag gårdagens gräsklippning, dock har näsan runnit och ögonen kliat men det gör ju å andra sidan ingenting att jag idag ser ut som en groda, eftersom jag inte ska iväg utibland folk. Jag får alltså lida pin för trädgårdens farvör .......och lite för min egen del eftersom jag nu har en snygg trädgård igen :)
Det kommer troligen att fortsätta vara "lugna" gatan här hela dagen. Har inga större planer för denna lördagen och med regnet hängandes så känns det som om vi kommer få använda fantasin rätt så mycket för att fördriva tiden i allefall, då kan det alltså vara skönt om man inte har planerat allt för mycket.
Men nu ska det fixas lite lunch coh sen får det nog bakas ihopa en kladdig chokladkaka till fikat i eftermiddag.
Önskar er en skön lördag......med eller utan regn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails