20090728

Så var det tyst i huset

Så där ja, en hel dag avklarad och jag är grymt nöjd över en dag som barnen verkligen har njutit utav. Finns ju faktiskt ingenting bättre än glada och nöjda små barn, som snabbt somnar efter en dag med mycket lek, skoj och stim.
Och när man som mamma har lyckats med en sådan toppen dag, ja då förtjänar man helt klart att få låna sambons turbosnabba dator och få en stund i surfvärden, innan det är dags för att vika dagens tvätt som har hängt ute på svaj och torkat. Ska försöka hinna med den lite snabbt innan jag ska ge mig själv lite lyx utöver det vanliga.
Vi var nämligen ute i skogen en runda idag och lyckades hitta ganska många mogna björnbär och tänkte därför lyxa till det ordentligt ikväll framför tv:n med nybakad paj. Ladda batterierna inför en ny lekdag i morgon.
Förutom mycket lek och alla nödvändigheterna idag så har jag som vanligt bjudits på många härliga kommentarer ifrån mina härliga barn. Skulle egentligen behöva ha med mig block och penna när man rör sig i barnens värld för att kunna minnas alla härliga utryck och lösningar som barnen kommer på ur tomma intet.
Efter badet ikväll så kom Izabell in i sängen där vi andra väntade för att läsa godnattsaga som vanligt......
Mamma, jag är törstig....
Hm, men du har ju drukit vatten innan och du vet ju att det kanske händer en olycka om man dricker för mycket när man ska sova.....
........., men mamma, jag kan kissa förut så blir det ingen olycka.(hon menade ju efteråt)
Så härliga kommentarer blir man som mamma överöst utav under hela dagarna och i synnerhet nu när barnen är medveten om väldigt mycket men har lite svårt att hålla ordning på när och i vilken ordning saker och ting sker.
Nu ska jag bege mig till det där tråkiga, enbart för att sedan få göra det där roliga ;)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails