20090708

Hemmafru fix

Har haft och har fortfarande en dag med många bollar i luften.
Sambon åkte på morgonen iväg med svärmor på traditions enlig jordgubbe plockning. Det gör mig absolut ingenting att dom gör det själva. Då slipper jag slita på min egen rygg......,jag smiter helt enkelt undan och hoppas att ingen frågar om jag vill följa med.

Och efter någon timme så fylls mitt hem utav härligt smarriga jordgubbar som jag(hemmafrun) ska fixa och dona med!
Men jag älskar det, men när jag står mitt i denna syssla så dras ju mina tankar till hur det ska gå sen när jag förhoppningsvis oxå kommer jobba heltid igen. Vem ska då ha tid att fixa och dona så att vår frys fylls med härliga bär och frukter?!
Får kanske se till att fortsätta vara hemmafru på heltid väääldigt länge till ;))


Många burkar som skulle tömmas var det, även om jag lite fint undrade om inte sambo kunde ta och åka iväg efter flera gubbar.
Svaret blev nope, han hade nämligen fått ryggvärk efter allt plockande till oss och svärmor, men han erbjöd sig att vara barnvakt så att jag kunde åka iväg.........
Eftersom jag inte kunde förstå vad han menade med att vara barnvakt så blev det inga fler gubbar. Inte idag i allefall :))



Men 2 stycken smarriga rulltårtor med jordgubbar & grädde blev det.


Som det fikades utav på alltanen trots åskmuller och regn som hängde över oss.


Plus att det blev både jordgubbssylt, saft och en hel bytta gubbar kvar till kräm som ska kokas i morgon!
Men som jag sa, så tar allt pysslande tid och därför är det nu dags att ta itu med tvätt och andra hushållssysslor som fått vänta hela dagen.

5 kommentarer:

  1. Så underbart gott det ser ut med rylltårtan, ha det gott *kram*

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är!!
    Önskar att jag hade ork imorn och åka iväg och plocka lite jordgubbar, är så himla sugen hemmagjord saft och kräm! Svårt att göra jordgubbssaft? Hur gör man? :)

    SvaraRadera
  3. Så flitig du e, med sylt o allt,lite avis blir man men e själv för lat för att göra nåt sånt själv :) rulltårtorna ser jätte mumsiga ut, lill pojken verkar hålla med :)

    SvaraRadera
  4. Men va sjukt gott då! Kunde du inte skickat hit en bit rulltårta till oss mindre baknings-begåvade?

    SvaraRadera
  5. Visst var det toppen gottigt och egentligen så är det ju lätt som en plätt att göra allt detta gottiga, alltså ett tips till er som blev väldigt sugna ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails