20090705

Söndags lugn

Såååå skönt att vara ute i etern igen. Surfa runt och se vad ni andra har gjort, läsa mail och uppdaterat mig själv ibland en massa nyheter.
Än så länge sover sambo och Simon, helt otroligt men sant! Ja inte att sambon sover, men att Simon gör det :)
Kanske beror detta på mitt super stora steg som jag tog i fredags........nämligen "sluta amma på dagarna steget".
Ett stort steg alltså och ett väldigt känslomässigt steg. För det är sjukt vemodigt att sluta amma, dock är ju min lilla skatt snart 1 år. Vilket betyder att han borde sluta amma på dagarna, men samtidigt så är ju det våran lilla "grej" då vi bara har varandra.
Men även om jag de senaste 2 dagarna har fått göra ALLT med 1 hand pga att Simon inte släpper mig överhuvudtaget, så har det ändå gått över förväntan och vi ammar bara på kvällen/natten just nu.
Detta betyder alltså att jag snart kan börja sätta upp mig på "hoppa in listan" på jobbet och att jag snart kan handla utan att behöva ha med mig något barn alls.
Men kan informera om att jag inte ser ett enda plus just nu. För nu kommer han snabbt bli stor, jag kommer själv att inta "tax öron looken" igen och min lilla kille kommer inte behöva sin mamma på samma sätt längre :((

4 kommentarer:

  1. Ja det är ett stort steg det där med att sluta amma. Jag slutade oxå amma min äldste son när han var 1 år. Hoppas att du får en fortsatt trevlig söndag *kram*

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå ångest när jag bestämde mig för att sluta, men sen var det ju jätteskönt!! Men är det inte jobbigare att amma på nätterna än på dagarna?

    SvaraRadera
  3. Katarina; Ja det är många tankar & känslor som man ska gå igenom innan & under tiden man slutar.
    Önskar även er en toppen söndags kväll//Janeth

    SvaraRadera
  4. Caroline; Kvällar/nätter stör inte på det viset, han börjar ju bli ganska så stor & behöver ju egentligen ordentligt med mat. På nätterna är det ju super smidigt att slippa gå upp & fixa välling......än så länge ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails