20090705

Söndags kväll

Sedan vi kom hem ifrån semester firandet i skåne så har det gått utför med vårat härliga sommar väder och jag som inte fick färg på hela kroppen :(
Får helt enkelt fortsätta att använda kläder ute ibland folk för att slippa bli förväxlad med en polkagris med kolasmak :)
Lugnet har precis lagt sig över 5 barns familjens hus....eller rättare sagt: 3 Barnsfamiljens hus. För just nu är det bara 3 barn hemma eftersom både E & A är hos sin pappa. Men det är ganska så livat med "bara" 3 barn oxå, vilket gör att när klockan slagit 20 så är det så skönt att kunna andas ut och ladda batterierna inför troligen en lika sprallig och livlig dag även i morgon.
Amningsavväjningen har även idag gått över förväntan, även om mina armar börjar bli en aningens långa efter allt bärande utan Simon som inte riktigt vill släppa taget.
Han har förstått att mamma menar allvar och det hjälps inte hur mycket han än drar och sliter i sin mammas skinn.......
Men i ärlighetens namn så har jag varit millimetrar ifrån att låta honom få sin vilja igenom idag, inte pga att jag inte orkar hålla emot utan pga gammal vana :) Men är stolt över att även ha klarat dag nummer 3 utan bakslag.
Nu ligger han mätt och helt slutkörd på soffan efter en dag med mycket lek och stojj, även om det mesta har skett hängandes runt mammas kropp.
Men någonting som visade på bakslag idag var våran lilla kycklingsfarm. För numera är det inte längre 3 kycklingar som piper runt i sambons hembyggda bo, utan bara 2. (Nummer 3 finns alltså inte längre med oss)
Även ute i hönsgården visade det sig att det var bakslag idag, 1 höna & 1 tupp har fått sätta livet till för en rävs framfart......så med denna bistra utvecklingen så blir det nog till att börja köpa ägg :(
Nu ska här dukas upp för filmdags......Wallander nummer 15(Skulden) står ikväll på tur!
Så nu ska popcornmaskinen få jobba lite & jag önskar er alla en god kväll!

1 kommentar:

  1. Åh, Wallander nr 15? Hur många finns det egentligen? Jag ligger nog efter rejält! Får ta och titta ikapp ngn kväll när det är tråkigt väder... :)

    Har ni tid att ses en stund snart? Tycker det var år och dar sedan vi sågs, tyvärr! Har en hel del att berätta också... :P
    Tyvärr kan jag nog inte denna veckan alls, jobbar 6 dagar av 7 och kommer nog vara död den enda lediga dagen. Men nästa vecka ser det bättre ut, kan ni då? Behöver inte vara ngt avancerat för vår del, lite skitsnack och ngn leksak och så är jag och Neo nöjda! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails