20090706

Ikea shopping

Dag nummer 4 utan fast telefoni och även dag nummer 4 i sluta amma livet. Alltså går det framåt i båda fallen, men det ena irriterar mer än det andra :(
Eller om jag ska vara riktigt ärlig så är det för tillfället mer än irriterat i båda fallen, ifrån mitt men även ifrån Simons håll.
Jag vill kunna använda telefonen och Simon vill amma. Detta visar han genom att bokstavligen talat klösa mammas skinn + att skrika i högan sky så fort mamma försöker sätta ner guldklimpen på golvet. Jag undrar hur pass envis min lille kille är, för har han ärft min envishet, ............ja då kommer denna amningsavväjningen bli en stentuff kamp :)
För att verkligen utsätta mig själv och andra för riktig plåga så tog jag i morse beslutet att fara in till Kalmar och shoppa loss på IKEA. Sagt och gjort så stuvade jag och sambon in barnen och oss själva i bilen och for iväg.
Stads besöket resulterade i en massa nödvändigt plock på både IKEA och Jula + skofynd till Philip inne på COOP som just nu har super REA på sitt sko sortiment. Och eftersom jag verkligen gillar PAX skorna så passade dagens fynd som "handen i handsken" till killen som har växt 2 stl i skor på kort tid.
Barnen som glatt hängt (Simon mer än de andra) med i X antal affärer belönades med McD`s som avslut på en lång dag. Jag anser ju att ett braigt uppförande ute i affärer ska belönas....mest för min egen del så att jag inte ska behöva ha tjat och gnat när jag är iväg och handlar med 5 barn.
Hur gör ni & har ni några braiga tips på hur ni löser stor handlingar med barn på ett smidigt sätt?
Nu ska här dras igång godnatt sagor med läggningar utav barn, dom är nämligen väldigt trötta efter den här dagen och även mamma och pappa behöver få en stund på tu man hand innan det är läggning även för oss.

2 kommentarer:

  1. Jag gör som du, så har man även nöjda barn när man kommer hem samt att man slipper ställa sig vid spisen direkt när man kommer hem och ALLA är plötsigt hungriga och griniga så fort man kommer innanför dörren. Kul med nya skor.. *vink*

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med dig Katarina!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails