20090728

Förmiddag

30 minuter har det nu tagit för datorn att fixa ut mig till min bloggsida......inte illa ur "allt är relativt" synpunkt!
God förmiddag tisdag! Här badar vi i svett och har huvudvärk pga. av sjukt tryckande värme. Stört skuren utav regn som vällde in över lilla byn för en stund sedan hjäpte föga, dock blev det en aningens värre eftersom det nu är tropisk värme med en luftfuktighet som gör att kläderna sitter som en smäck på kroppen......tur att man har så super härliga kroppsformer XP........
Kan i allefall berätta att lilla tuppkycklingen mår bra och har hälsan i behåll efter en väldigt lång dag/kväll ute igår. Jag dissade Beck filmen till tuppens förmån, lyssnade dock mig egenom hela filmen men satt som en hök i fönstret......berädd att springa ut till undsättning om räven skulle ha dykt upp.
Nu gjorde den som tur inte det och sambon kunde lugnt bära in det lilla livet när han kom hem ifrån jobbet vid halv ett tiden i natt.
Sambo tyckte att tuppkycklingen skulle få vara inne hela dagen idag, sa att det kanske skulle börja regna igen......,men jag vet nog vad det beror på ;)
Så vad händer denna regndrabbade tisdagen? Inte mycket skulle jag tro, planerna är ganska så fjuttiga nu när man bara har sambo hemma på fm. Men Philips kompis Hanna kommer över för att leka vid 14 tiden och sen blir det väl att lägga halva kvällen till att plocka undan efter x antal timmars lekande.........ja det var nog de planerna jag hade.
Men nu ska jag surfa vidare i jakten på en ny höstjacka till Philip + 1 par överdragsbyxor i stl Simon, vilket inte är det lättaste att hitta.
Ses senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails