20090730

Ny kompis

Idag kom han, efter 3!! stycken telefonsamtal och 3 stycken lovord om att den "redan" var på väg.....så kom min nya 3 vän ;)
Kan än så länge inte säga om jag är nöjd eller inte, tar ju ett tag att vänja sig av med den jag har haft i snart 3 år. Men super kul med en helt egen leksak som jag skaffat pga. att jag ofta glömmer kameran hemma och ofta står där och är arg för att mobilen inte vill som jag vill när det dyker upp korttillfällen.........men nu så!

Vi har idag varit och handlat, lekt och umgåtts med Annelie och barn & blev bjudna på super god jordgubbspaj + att vi blev överumplade utav ett häll regn som helt klart inte vad planerat eftersom tvätten som hängde ute inte var torr när vi väl landade hemma på eftermiddagen.
Kattskålar och leksaker står redo nu redo på sina platser och nu fattas bara kattungarna......men på söndag så kommer dom allt få bekanta sig i vår omgivning.

Jag sitter för tillfället och väntar ut en trött Simon som inte alls har planer på att somna, han har nämligen kommit på att det är sjukt kul att slå sitt eget rekord i att gå X))
Alltså börjar han på 1 steg, sedan 2 steg, sedan 3 steg och detta görs under gapskratt ifrån lillkillen!

Därför går det lite dåligt med att packa just nu, får troligen fortsätta att packa tidigt i morgon bitti, för även om det bara är en helg det handlar om så krävs det mycket packning och planering för att 3 små barn ska vara glada, mätta, torra........

Mitt enda problem inför denna resa just nu är att Philip har bestämt sig för att han INTE vill följa med till Skåneland....och ni som har försökt att få en bestämd snart 5 årig kille på andra tankar än hans egna, vet vilket jobb jag har just nu.
Han anser nämligen att han vill stanna hemma med sin pappa eftersom hans större halvsyskon är hemma hos sin pappa denna veckan och inte behöver följa med............

Jag önskar mig själv lycka till i morgon när han vaknar och inser att hans pappa jobbar dag i morgon och att han måste åka med sin riktigt tråkiga mamma i allefall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails