20090705

Oväder

I fredags kom det......Ovädret med stort O som drog in över Smålandet med buller och bång!
Jag är helt sjukt tagen av alla härliga oväder, absolut ingenting som skrämmer överhuvudtaget.
Vi satt hela familjen ute på alltanen och beundrade blåst, hagel, regn och självklart alla åskande knallar och blixtrar. Detta var under tak och med filtar ett väldigt mysigt tilltagande.
Efter ca 40 minuter var det hela över och landet låg återigen i ett stilla lugn, tills stora dottern skulle entra datorn för att "träffa" sina kompisar på MSN........

Sten dött!

Jag hade ju dragit ur allt, fått god hjälp utav sambo så det borde ju inte ha hänt någonting.
Fortsatte att leta runt ibland elsaker i huset och konstaterade att ;
Bredbandet......fungerade ej.
Fasta telefonin......fungerade ej.
Mobila bredbandet......fungerade ej.
Digitalboxen som bara tar hem "gratis" kanalerna som är barnens......fungerade ej.

Men borde jag i detta läget bli förvånad?! Inte med tanke på alla problem vi haft på sistonde, självklart med tanke på att allt varit urdraget. Men tänkte ändå att det säkerligen är dåligt väder på större delar utav vårt avlånga land och lät därför allt vara i förhoppning att sakerna själva skulle börja fungera igen.

Ni kanske förstår att Janeth nu ska komma till alla långa samtal hon har haft med telefonbolags suporters folk. Detta är ingenting som jag kan rekomenderar med mobiltelefon, långa väntköer, helgdagar och dåligt humör :(

Men hur stora är oddsen för att både mobilt och vanligt bredband ska paja?!
Och för informations skull så informerade 2 stycken telefonbolag mig om att allt fungerade fram till vårt hus och att dom inte kunde hitta några fel.

Idag sitter jag här med 3 donglen & den fungerar, dock dåligt men det verkar som om 3 har fått ordning på sitt nät.

Men fick information om min vanliga telefoni & bredbandet att det kommer ut en service kille om ca 1-2 veckor för att se vad som har hänt........

Är alltså glad för att vi gjorde den "dumma" investeringen i att köpa ett mobilt bredband oxå, för att vara utan dator i X antal veckor igen, nja det hade blivit lite för mycket!

Nu ska jag snabbt förflytta mig till Försäkringskassans hemsida och begära föräldra penning innan det blir fler oväder.

Ses om ett par stunder.

2 kommentarer:

  1. Ca: 1-2 veckor?! Dom är ju verkligen riktigt snabba dom där..

    Vi har inte fått nåt sånt oväder. Lite konstigt eftersom man ändå väntat sig det ett tag.. Kommer kanske.

    SvaraRadera
  2. Men skojjar du?! :))
    Men vid det här laget så har jag slutat att bli förvånad över alla deras ideer om hur problem ska lösas!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails