20091027

Baksidan

Att vara slav under Tradera är ibland en aningens jobbigt......det är väldigt svårt att låta bli just den internetsidan.
Men som med allting annat så finns det ju så många baksidor, en av dom har jag precis blivit bekant med........för billigare frakt än postens frakkostnad, kan innebära en väntetid på allt mellan 2 till 6 dagar innan paketet finns i mina ägor + att jag måste åka in till byn och hämta mitt paket själv..........vilket jag absolut inte hade den blekaste aning om.........surt, surt.......men mindre att göra åt.
Så i fortsättningen, tänker jag inte bjuda på billiga frakt varor, utan tänker surt betala postens höga kostnader, men då får jag åtminstonde paketet fortare + att jag får det hemkört ända fram till dörren.

Så vad händer i flerbarnsfamiljen idag.......jo det har krattats löv......i stora hoppvänliga högar.
Vi har lunchat med 5 barnsmamman nummer 2 på gatan och hennes "minsting" T är kvar och leker med Philip en stund.......eller leker var ju kanske en underdrift. För som det låter just nu, så ska jag nog vara glad om jag har väggarna kvar i allefall.........
Men roligt har dom och det är nog meningen att hela huset ska gunga när det är grabbar som stimmar & skojjar.
Sen att det är mamman i huset som får städa och plocka hela kvällen, ja det kan jag bjuda på när härliga ungar har super kul ihop.

3 kommentarer:

  1. Jag har skickat några gånger nu med Schenker för det blir billigare för köparen men JÖSSES vilket jävla krångel. Jag har gjort så mest för att jag inte har någon våg hemma så jag vet inte hur mycket frakten blir. Men jag ska lägga ner det nu, bättre att skicka med posten, jag håller med dig.
    Jag blev ledsen idag för jag har råkat ut för en idiot på Tradera som varken betalade eller hörde av sig, så jag gav negativt omdöme. Nu har hon gett MIG negativt omdöme och skrivit att hon visst har betalat och mailat, vilket är REN BULLSHIT. Sen håller hon på och mailar mig och verkar ärligt talat inte vara särskilt frisk. Så om du vill slippa bekymmer: spärra fjället 34.
    Ha det bra, kram Kick

    SvaraRadera
  2. Trist när det blir så. Har skickat med både Schenker & DHL ibland, fast bara trörre grejer som kostar skjortan att skicka med posten.. Har aldrig tänkt på att det tar så mycket längre tid. Men klart smidigare att få det ända hem =)

    SvaraRadera
  3. Här är det mannen som beställer från tradera men det med barna som leker är mer som det brukar vara här, ju fler desto roligare. Ibland har fritidsgården flyttat in också...Kram Milla:D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails