20091030

Fredagsmys med marknad i sikte

God förmiddag!!
Snoriga Izabell är efter en lång natts sömn, mindre snorig. Inte nödvändigtvis mindre 3 års trotsig......men alltså mindre snorig och helt klart redo för avfärd till byns marknad.
Själv så har jag intagit läge; fleecejacka och halsduk och med en kopp varmt te i ena näven........lika vädersjuk som mina 2 katter.......varför blir jag lika förvånad år efter år??
Borde ju vid detta laget ha lört mig att kyla innebär en lång och ond tid för kroppens del.
Trodde att man skulle vara lite härdad efter en kall uppväxt i norrland.......men icke, så varmare breddgrader är ett önskeresemål......men tills den dagen så får jag helt enkelt nöja mig med att drömma och ignorera protesterande leder.

Så det blir alltså marknad för hela familjen idag, dom stora barnen ska ju besöka den omnämda marknaden med sin pappa.
Här hemma så väntar vi på att sambo/pappa ska sluta extra tidigt ifrån jobbet idag och att vi tillsammans ska åka iväg och spendera lite pengar på onyttiga och onödiga saker. Men just nu så sitter han i en skogsmaskin,
ute i någon skog och säkerligen så lyssnar han på någon braig ljudbok......
Jag gillar ju också att lyssna på ljudböcker, att få bli helt uppslukad utav någon härlig berättar röst.....tråkigt nog så anser ju barnen att det är super trist att lyssna på böcker.
Ska man lyssna på radio så ska det ju komma dansvänlig musik ur högtalarna.....men en vacker dag så ska jag också börja lyssna på böcker igen, men tills den dagen så får jag nöja mig med att lyssna på sambon när han berättar om alla braiga böcker han har "läst".
Nu är det dags för att hänga lite tvätt......eller rättare sagt mycket tvätt och sen bär det av till marknaden.
Önskar er en härlig höstdag!

2 kommentarer:

  1. Låter som ett värmeställ vore på sin plats....eller en varm bastu. Härligt fritt jobb mannen har, att köra i skogen? Låter skönt att kunna lyssna på böcker..men jag läser hellre själv så jag får bestämma tempot hihi.Ha en så bra dag du kan.Kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Åhh va kul med marknad, hoppas du hittar mycket "onödigt" att köpa ;) Alltid lika skoj!
    SV: Kul att du hittade tillbaka till mig =)Jodå känner igen mig i det oxå, brukar kunna köpa på mig en hel del under året och det är inte alltid jag hittar allt innan jul =) hihi.. Men känns skönt att ha kommit en bra bit på väg nu, tycker det är bäst att slå in allt och gömma i förrådet (det är ett hyresförråd i ett annat hus så där kommer inga nyfikna barn eller vuxna barn åt att tjuvkika..) =) hihi..
    Ha en trevlig helg trots värk och ve som jag så väl känner igen mig i..
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails