20091017

God morgon lördag

Efterlängtade lördag.....delvis i allefall. För denna lördagen kommer gå helt i älgens tecken.
Det är nämligen sambons sista älgjakts dag idag, och efter ett par timmar ute i kylan så ska det styckas 3 st älgar. Efter att dessa 3 älgar har grovstyckats, så ska köttet delas upp i rättvisa delar/jaktgubbe..........min älgjagandes sambo kommer alltså att komma hem med ett stort älgstycke, till mitt kök.
Sen kommer alltså slakten att fortsätta i mitt kök, tills allt är skuret, malet och nedfryst.

Kontentan av denna slakt som kommer ske just denna lördagen är att det blir inte så mycket tid över till någonting annat än just slakt + att det är ganska onödigt att städa när det ska pågå slakt.

I morgon ska vi ha släktkalas för Philips stundande 5 års dag som är på måndag.......
ser ni problemet här.......slakt.....sova......kalas.....
Precis.......,när ska jag hinna städa.......visst är det härligt när livet är fyllt utav väldigt stora och världsliga problem ;)

Nu har jag ju redan redogjort för vad som kommer att ske i detta hemmet idag, men INNAN sambo kommer hem som en stolt jägare, så ska det bakas........vi ska nämligen ge oss på att göra en egen prinsesstårta.
Jag är inte feg, men prinsesstårtor köper man färdiga ifrån kondis, alltså lite heligt att gå över gränsen att göra en egen.......kan den bli lika god tros??
Men i vändapåallaslantarförattkunnavarahemmalängemedbarnen andan, så har jag alltså nu beslutat mig för att spara 150! kronor........150 kronor kan ju låta lite, men det är precis den summan som vi har i mjölkkostad/veckan.
Så nu är det bara till att hålla tummarna för att tårtan blir toppen god :)

Men innan det ska skapas tårta, så ska det skapas frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails