20091006

Te dags

En dag med många tankar och en hel del minutrar.....som blev till timmar i telefonen.
Men slutligen så har ett beslut fattats i den stora frågan om jag ska låta vaccinera mina 2 skolbarn eller ej. Men som sagt var så var det inte ett självklart beslut, utan det har disskuterats hejvildt med både ex, vänner och sambo.
Ska man låta vaccinera sitt barn eller ej?
Hur är det hemma hos er, disskuteras/funderas det någonting om och omkring denna ganska så aktuella fråga.
Men självklart så har det ju inte bara pratats i telefonen hela dagen, vi har ju även hittat på lite andra saker. Det har ju lekts, krattats löv, skrattats och ätits en hel del under dagens gång.
Emma hade med sig kompisen C hem ifrån skolan idag och då brukar jag hitta på någonting annat med dom små barnen.......helst ute. För när man är trångbodda som vi är, så är det väldigt viktigt att försöka fixa lite egen tid/rum för dom som tar med sig vänner hem. Självklart så är det ju inte hela dagen denna ensamma lyxen får lov att gälla, jag anser nämligen också att man ska kunna låta syskonen få vara med i leken.....i allefall en liten stund.

Och som vanligt så flyger dagen iväg, nu är det redan sena kvällen och det är strax dax för att säga god natt och låta drömmarna ta vid.......men innan dess så ska det drickas te.....i väntan på sambo som förhoppningsvis kommer hem ifrån jobbet om en liten stund.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Vad kom ni fram till angående vaccinationen?

    Neo kommer inte vaccineras, det var inte ngt speciellt svårt beslut. Däremot kommer jag vaccineras eftersom jag kommer hoppa in och jobba en del i höst!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails