20091019

Födelsedag!

Den ångestfyllda kvällen/natten är över.......Janeth försökte att vara en god jägarsambo, trotsade mitt eget sinne och deltog därför i både styckning och malning på bästa möjliga sätt. Med verktyg till hands och många försök att låta bli och andas för mycket, så fick jag nog ändå betyget godkänd med plus i kanten för min insats i årets älgslakt.


Men jag kan inte påstå att jag ser fram emot nästa älgjakt, självklart så är det super att få lägga ner 30 kilo älgkött i frysen.........men jag är ju absolut inte glad för hela procceduren som man får på "köpet".
Och som pricken över I:et så bestämde sig en älg mamma och hennes 2 älg barn att besöka vår trädgård igår kväll.........vi stod där länge och tittade på dom genom fönstret.......ända tills vi kom på vad dom ville........dom letade ju självklart efter sina släktingar X(



Så över till dagens höjdpunkt........födelsedags dax!!



Grattis Philip, 5 år idag!


Vi började ju faktiskt kalasandet redan igår, och en lycklig kille kunde med glädje öppna många härliga paket, både hårda med många bitar i, men även en hel del mjuka. Farmor/svärmor, sambos syskon och en hel drös med kusiner fikade & lekte glatt under ett par timmar.
Kakor, bullar och tårta kalasades det på.......mumma för magen men huuuuu vad jag blundar för mina argsinta våg som står gömt långt inn under min säng.........en annan dag så ska jag ta itu med både vågen och bullarna.
Men inte idag, för idag ska det kalasas ännu mera.
Mamma/mormor och mina syskon och syskonbarn kommer och hälsar på idag, mycket gottigt ska då ätas och förhoppningsvis så kommer Philip att få en toppen dag med en massa roliga paket och minnen.

Nu stundar det tårtdekoreringar och födelsedags sång.........frukostar och bäddningar......skola och sällskap.

3 kommentarer:

  1. Wow vad du är tapper som deltar i slakt. Det skulle jag ALDRIG klara, bra jobbat!
    Börjar fundera på om vi inte låg på BB samtidigt du och jag? Jag "checkade in" den 20 oktober för mitt planerade kejsarsnitt var ju på morgonen den 21. Var du i Karlskrona???
    Ha en härlig dag, kram Kick

    SvaraRadera
  2. ^Åh vad gott med älgkött.
    GRATTIS Philip på 5 års dagen

    SvaraRadera
  3. Härligt att fylla frysen. Hittade just till din trevliga blogg. Får passa på att gratta 5-åringen. Kika gärna in på min blogg och lämna ett litet spår...Kikar nog in här igen.Milla:D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails