20091012

Form svacka i älg jakten

Dagarna flyter på.....bokstavligen talat flyter fram......för det har regnat och ruskat större delar utav de dagar som just har gått.
Jag hade väldigt gärna velat säga att vi har haft massor att göra, att vi har haft en super mysig helg tillsammans........men jag kan bara ärligt säga att Janeth inte är i form.......
För nu är kalla, blöta och blåsiga hösten här och med den följer led/muskelvärk som ett fett plåster........därför pågår just nu en massiv protest tillvaro......jag försöker alltså ignorera det onda och med lite anti inflamatoriska piller och lite jävla annamma.......så funkar det hyffsat......

Så där, då var alltså tråkiga gnället över och nu till det roliga....det som får vardagen att lysa upp lite extra när det är trisst och mörkt.
Jag har haft BESÖK........ifs så är ju inte det något ovanligt eftersom besök är en sak som ofta sker i detta hemmet. Men idag var det speciellt besök.....2 väldigt speciella vänner som har förgyllt mitt liv ända sedan jag träffade dom för första gången på mitt dåvarande jobb........och även om vi inte ses särskilt ofta längre......så är dom fortfarande 2 toppen tjejer som ligger mig varmt om hjärtat.
Och efter en stunds fikande och pratande så var det återigen dags att säga hejdå, tjejerna var tvungna att återgå till sin vardag och jag var tvungen att ta itu med min.
Lunch och dagishämtning stundade och vi avrundade eftermiddagen med att få ännu ett besök som bestod utav 4 barns mamma A och hennes barn.

Många besök på en och samma dag, härligt härligt när tiden rullar på........och utröttade barn får man på köpet.
Ja inte alla barnen, Simon är ju som vanligt......fortfarande vaken.
Han sitter och väntar på att pappa/sambo ska komma hem ifrån älg jaktens första dag......men det ser ut att dra ut på tiden........2 älgar har dom redan lyckats (skjuta) fått med sig hem och numera måste jag ju erkänna att det glädjer mig.
För är det någonting som glädjer en 5 barnsmamma......,så är det en välfylld frys :)

Men nu är det dags för operation "trötta ut liten Simon"
Och ses vi inte mera idag, så ses vi säkert i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails