20091021

Väntan

Den som väntar på någonting gott........ja ni vet.........JAG VET.......och jag väntar o väntar.......på att kära sambon ska komma hem och skrämma iväg dom där stora älgarna som huserar ute i min igenväxta trädgård.

Eftermiddagen och kvällen är redan förbi, barnen sover och huset är i någolunda gott skick. Lite skruttigt är det allt, men sånt får man ta.......för det jag inte hinner idag, hinner jag förhoppningsvis med i morgon i stället.
Jag har nämligen inte hunnit med så mycket alls idag.......Simon har nämligen inget solskenshumör för tillfället och hans 3 års trotsiga stora syster är inte det minsta konflikträdd längre ;)
Våra dagar med Izabell, kan numera bjuda på både tysta hela dagen leken,
till att vi skriker oss igenom hela ICA affären så får vi säkert som vi vill leken.........
Tråkigt nog för Izabells del, så har hon fått en mamma som är utrustad med både en stor portion tålamod och en långsinnthet som heter mer än duga.
Tråkigt nog för min del, så är min 3 års trotsiga lilla ängel uppenbarligen utrustad med exakt samma ingredienser.........en sten hård kamp är alltså att vänta :)

Så jag kan inte mer än att erkänna att jag inte är allt för sugen på att bege mig ut till "öppna" i morgon. Izabell vill och Simon kommer säkert tycka det är toppen som vanligt, men för tillfället är "trots måttet" rågat och jag är inte det minsta sugen på att konfronteras med en bångstyrig dotter............
Men men, inte mycket att himmla över, ta nu tjuren vid hornen och se till att umgås med lite andra mammor i morgon Janeth!

Och det är väl lika bra att göra så........önskar er alla därför nu en god natt!

1 kommentar:

  1. Hihi, känner igen sitsen...Fast nu är ju mina äldre så det blir inte så trotsigt. Ha en trevlig dag på öppna,Kram Milla:D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails