20091002

God natt.....

God natt fredag och god morgon lördag, om några timmar i allefall.
En höstlig fredag har nått sitt slut, även jag själv känner mig lite sleten och skruttig. Har hunnit med lite av varje utav dom där onda tingen, även om bara halva köket är undanplockat ifrån kvällsbestyr så är jag nöjd över min/vår dag.

Gick en promenad med vagn och cyklande barn idag, en uppfriskande runda i skogen. Så när jag efter vägen går, nästan hemma...... ser jag en tidning ligga och skräpa i vägkanten.....hinner tänka att nu ligger det en massa skit där igen, att dom aldrig kan få tummen ur.......så hör jag Philip ropa; där ligger det en död katt!
Mycket riktigt, där låg en söt svart liten katt.....väldigt död och halvt innbäddad i tidningen.
Nu förstår väl jag att det inte är så stimulerande att ta med sig en död katt i bilen, eller att kanske knacka dörr mitt i natten om man nu har kört på en katt. Men att gå ur bilen, rulla in katten i en tidning och sedan helt enkelt bara lägga den på vägkanten och köra därifrån......ja det är för mig helt sannslöst!

Nu ska jag ta efter resten utav min familjs exempel.......gå upp för trappen och lägga mitt trötta huvud på kudden och sova, och har jag riktig tur så kanske det blir sovmorgon i morgon, i allefall fram till klockan 07.00

God natt!

1 kommentar:

  1. Ja det hade jag inte en tanke på, men det hade varit supertrevligt! Trodde inte att ni var så sugna på att spendera en kväll på sjukhus.. Hade tänkt fråga om vi skulle träffats igår när vi blev utskrivna, men vi ville inte missa tiden med psykologen här hemma så vi körde direkt hem. Dessvärre hade vi redan missat den, så hade jag vetat det hade jag definitivt hört av mig till er istället =(

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails