20091003

Kalasandet är över

Smörgåstårta, lek och fika är nu över, veckans kalas är förbi och nu är det det nästan 14 dagar tills nästa kalas. För den 19:e Oktober så är det dags för kalas i detta huset, min "lilla" Philip blir då 5 år och det kommer helt klart att ätas en hel del tårta då också.
Alltid kul att se fram emot men absolut lika härligt när allt är över :)

Just nu blåser det troligen orkan utanför, det rycker och sliter i vårt lilla hus och jag kan inte göra annat än att låta minnerna dra sig tillbax till "Gudrun" som drog in med en väldig fart och styrka i Januari-05.......då såg jag knappt sambon på väldigt lång tid. Han satt nämligen ute i skogen och drog ett stort strå till stacken för att hjälpa en väldigt massa nödställda människor som var utan både el, vatten och vägar.
Nu är vi väldigt mycket bättre förberedda, men så fort det blåser ute så tänder jag upp fullt med levande ljus i alla hörn i huset.....det kan ju bli strömlöst.......sätter mig under en filt och bara myser.

Eftersom både sambo och Alexander blev kvar på kalaset, så ska jag passa på att se på Ghost filmen som strax börjar. Och känner jag sambo rätt så kommer dom inte hem på ett par timmar till.....lagom tills filmen och chips skålen är slut :)
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails