20091026

God morgon Måndag

Ny vecka, nya härliga dagar att fylla livet med.
Om jag är peppad att åka till en stor stad med mina härliga ungar, för att innhandla vinterskor till dom större barnen och förhoppningsvis få med mig en del kassar mat hem oxå.....självklart! ;)

Jag är nämligen mer eller mindre tvungen, för dom stora barnen ska åka hem till sin pappa i eftermiddag.....alltså måste skorna finnas till hands idag.
Sen har jag ju även upptäckt att det inte finns några avlaggda regnbrallor som Simon kan ärva ifrån sina syskon.......och för tillfället har det regnat i 3 dagar.......vilket betyder att lillkillen inte har varit utanför dörren på 3 dagar.
Minuspoäng till mamman och hon ska absolut inte gnälla över att behöva bege sig in till staden igen........
Men det är blött, grått och lite kallt ute......4 barn av 5 sover och jag gör allt för att komma in i rätt åka och shoppa anda.

Det kanske behövs lite frukost och en eller två koppar kaffe först........men sen så!!

4 kommentarer:

  1. Usch ja ibland får man ta till alla knep för att komma i stämning. Har också ett barn som hade dubbelt boende...Det blir ettt himla åkande ibland när man inte hinner med alla inköp. Jag brukar jämt vara ute i sista minuten. Ha en bra dag..har ni höstlov? Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Kom in till mig och fynda ett wetset, vettja. Dom är jätteslitstarka och perfekt i detta ruskvädret...
    Ha en bra vecka!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  3. Ok :) Det är aldrig bra att sova för lite.

    Tack detsamma. Jag lägger till dig med ;)Om jag inte redan gjort det, vilket jag tror jag har. hehe

    SvaraRadera
  4. Jodå, det är höstlov här oxå.....massor som man vill hinna med.
    Ett wetset har kollats in på kullerbyttan....men snålade till lillkillen detta året, kan växer ju rätt så snabbt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails