20091005

Besvikna miner......dagens bilder

Det finns väldigt få saker som gör mig frustrerad, men dom sakerna som nu gör det, är ju å andra sidan så pass lätträknade så jag anser att jag kan bli dubbelt så arg när det händer........
En av dessa saker som irriterar i min lilla världsliga vardag är;
.......när saker & ting i ett paket inte är vad dom borde vara!
Jag är alltså måttligt arg över mitt uthämtade paket idag, faktiskt så pass arg så jag har mailat den berörda paketleverantören och informerat om deras stora felsteg. Och nu ska paketet återigen få åka med postbilen och jag är alltså INTE färdig med inköpen utav årets vinter garderober :(
Men snart så kan jag sätta pricken över I:et även på vinterklädes fronten......det är bara så frustrerande när det inte blir som det är tänkt.
Det är ju även en gnutta frustrerande att jag inte kan visa vad det var i paketet.......men i stället kommer det lite andra bilder ifrån den här härliga måndag som nu snart är slut.......

Årets vindruve skörd är plockad och ska nu få bli till matvin........mumma!


Japp, det stämmer........så här snygga är vi när vi är på väg för att hämta hem Emma ;)


I väntan på storasyster så passade vi på att göra ett litet besök på kyrkogården för att titta till svärfar/farfars grav.

Och efter en stunds väntande så kom hon gående ifrån Juniorerna.........våran fina Emma, JIPPI! Som vi har saknat henne!

Sen bar det av hemmåt igen........kvällsmat, läxor, nattning och eldning är nu klart och kan bockas av ifrån dagens "göra lista".

I brevlådan idag låg en härlig överaskning som nu ska få sätta guldkant på denna måndag och även få avsluta den på ett braigt sätt, för jag har verkligen väntat på att få lägga mig i tid och i ensamhet få läsa(lyxa) innan det är dags att låta dom blå få vila tills en ny dag börjar i morgon igen........
Nu önskar jag er alla en god natt!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilka härliga bilder. Efterlängtat.ler.
    Trodde det var de saknade glidskenorna till trofast som var på glid? Men här vankas kläder?
    Men hade ni inte snö? skratt! Fina bilder och gott med eget-tuggat vin, hihi. Dem blå, förresten är det dina smurfar?hahaha.
    Gammelsmurfan signing off, kramar

    SvaraRadera
  2. Alice i Underlandet är för mig värre än Vilse i Pannkakan! skratt. Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails