20091004

Blåsigt värre

Det har blåst och blåst idag, löven viner runt runt och Janeth jagar dom alla. För även om jag inte är någon trädgårdsmästare så är jag starkt allergisk emot löv i hela trädgården......med andra ord så har jag haft massor att göra idag :O

Men även om det blåste så trotsade jag och en väldigt (efter sent kalasande igår) trött sambo vädret och har varit ute på en lååång promenad med varsin barnvagn. Super härligt när man väl är hemma igen, men jobbigt när man väl vandrar iväg.
Efter lång promenaden så belönade vi oss själva med varm nyposoppa, toppat med vaniljglass och mandelbeskvier......mumma för magen och för knoppen som var ganska så slut efter 1 timmes vandring i blåsten.

Och troligen så var det dagens blåsande som har gjort oss helt slut i hela kroppen......för resten utav dagen har spenderats innomhus med absolut inga planer alls......så vi har tagit det lugnt, bara slappat och ätit god mat i form utav hemmalagad Pizza.
Resten utav kvällen kommer troligen att spenderas framför tv:n och så ska det smidas planer inför Philips stundande 5 års dag, för den lilla mannen har nämligen en väldigt lång och dyr önskelista.......och det hade ju varit trevligt om vi kunde komma fram till någonting som han inte redan har. Men risken är ju ganska så stor att det kommer bli svårt att hitta på någon braig present som inte redan finns i hemmet, ärft efter storebrorsan.........detta kan alltså bli spännande ;)

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig söndags kväll.

3 kommentarer:

  1. Aha! Har du också en blivande femåring? Robert fyller 5 den 21 oktober. Jag köpte 2 födelsedagspresenter i Kalmar idag, och så har jag nog något spel också uppbunkrat. Då skulle dom ju kunna leka nån gång, kanske? Robban har ju inga kompisar när han är hos sin mamma, eftersom han går på dagis i Ronneby :(
    Och du, TACK för dina snälla kommentarer på min blogg, dom värmer :) Kram Kick

    SvaraRadera
  2. Inte illa att ta på sig o gå ut i blåsten. Härlig promenad kan jag tänka mig. Hoppas att ni får en trevlig vecka. *vink*

    SvaraRadera
  3. Svar; Tack själv Kick och kul med en lekfundering, det är ju faktiskt inte allt för långt bort.
    Önskar även er en braig vecka//Janeth

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails