20091013

Tisdags morgon och tankar

God morgon världen!
En värmande dusch har precis fått mjuka upp min tråkiga kropp.......jag skulle faktiskt med lätthet kunna spendera ett stort antal timmar i det där värmande vattnet, men med tanke på både dyra droppar och att jag troligen skulle bli lidande utav simhud emellan tårna och bli tagen för en groda.......så får jag helt enkelt nöja mig med att bli uppmjukad.......skönt skönt!

En väldigt mörk tisdag idag, men så är det ju höst och då är det ju många mörka timmar att se fram emot.........att mysa och tända ljus.......pyssla och dricka varmt te med honung........
.....................välkommen hösten!

Idag stundar dagislämning utav Philip, andra dagen för denna veckan och i morgon är sista dagen innan 7 dagars uppehållet.........han är verkligen inte glad över dom nya "reglerna" och jag hoppas på att en utvärdering över denna nya regel kommer visa på att dom ska ändra till det gamla igen.
Efter frukostar, bäddningar och dagislämning, så hade jag sett fram emot en långpromenad......men vart ska man då gå.......när man bor i en skog där det pågår en älgjakt för fulla muggar?.......utmed vägen är ju ingen höjdare......så det lutar mer åt kratta löv håller för min del idag.
För efter en väldigt blåsig helg så är det ett väldigt tjockt täcke löv som numera pryder min trädgård.......ja så får det nog bli......en dag ute i trädgården.......bråkandes med lövhögar.
Sen blir det dagishämtning, mellisfika och på eftermiddagen stundar höstterminens första utvecklingssamtal......denna gången är det Emmas tur och det ska bli väldigt spännande. Har ju en väldigt duktig tjej som gillar att vara i skolan och eftersom jag prioriterar bort väldigt många föräldramöten så är utvecklingssamtalen väldigt viktiga för mig.
Att prioritera bort föräldramöten har gett ett antal olika reaktioner.......som att "så kan man inte göra" till att "självklart så är det viktigast att gå på utvecklingssamtalen". För min egen del hade det varit trevligt att komma iväg på föräldramötena, träffa andra föräldrar att samtala med. Men min tid räcker inte till och barnvakt är inte det enklaste att hitta, men jag beundrar dom föräldrar som kan planera bättre än mig & som med lätthet kan få barnvakt till både föräldramöten och utvecklingssamtalen. Men tills den dagen då jag också hinner fara runt på föräldramöten & med lätthet hittar barnvakt.........så ser jag fram emot utvecklingssamtalen.

Nu är det dags för att ta itu med denna tisdag, en liten yrvaken Simon tycker att hans mamma är grymt tråkig och tycker att det är dags för frukost istället.........
Önskar er en trevlig dag idag!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du låter alltid så härligt positiv! Därför är det roligt att läsa din blogg :)
    Ha det bra...
    Kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails