20091022

Pinsamma mamman

Det var en väldigt trött mamma som imorse gick upp efter precis 4½ timmars sömn.......alltså varken pigg eller sugen på att bege mig ut ibland mammor och barn på öppna idag.
Men det ville därimot Izabell som vaknade med ett stort solsken runt hela sig, alltså väldigt taggad på att få komma iväg till kompisar för en stunds lek och sång.

Så det fanns inte så mycket att fundera över, steka plättar till Philips mulle matsäck, skicka iväg skolbarn med skolbussen, köra Philip till dagis och bege sig ut till öppna med 2 taggade barn. Och som vanligt så var det ju super toppen skönt att få komma iväg ut ibland en massa vuxna människor. Fika, prata och helt enkelt bara få vara en stund, innan det återigen var dags för att snabbt bege sig in i vardagen igen..........
Med dubbelvagnen i högsta hugg entrade jag byns ICA affär och lassade lite över vagnens maxvikt.......krånglade runt med vagn och kundkorg.......la alla varor fint uppradade på bandet.....samtalade lite med kassörskan som för övrigt har en dotter i samma klass som Alexander........
BIP....Köpet är ej godkänt!.
Mitt kort ville inte och hur jag än vred och vände på både kort och kod.......så var det kört. Min kroppsvärme höjdes och kön bakom mig började att växa sig längre........och längre.
Jag visste ju att det fanns pengar, men det var totalt stopp.
Turigt för mig så är jag ju klassad som stammis på ICA och fick ta med mig alla varorna hem utan att betala. Kvickare än kvickast hem igen.......in på datorn för att se huruvida jag blivit skinnad på hela förmögenheten ;) eller ej.
Men mycket riktigt, några fjuttiga tior var allt som fanns kvar.......skinnad?? o, nej. Bara väldigt rörig i mitt lilla sinne när jag härom kvällen la in alla räkningar på datorn för betalning.
Så nu kan jag stolt säga att alla våra räkningar för denna månaden redan är inbetalade.....i väldigt god tid.........och självklart så har jag ju varit ut till lilla byn igen och betalat min stora matskuld :)

PINSAMT var det rätta ordet och jag kommer aldrig att göra om samma misstag en gång till.

Vad jag därimot kommer att göra om igen är att jag ska försöka ta tag i mitt pluggande inom en snar framtid. Träffade nämligen en annan jobbarkompis idag, en som också har varit & är en stor insperationkälla sedan jag träffade henne första gången.
HON peppade verkligen för att jag skulle stå på mig och få mitt slutbetyg utan att slavläsa någonting som jag redan har avverkat. Hon frågade och pratade på om mig, så jag glömde helt bort att fråga & prata om henne..........
Ett som är säkert är, att även om det är guld värt att få vara hemma med älskade barn......så saknar jag alla härliga jobbarkompisar........

Nu ska jag ta mig en runda i bloggvärden, men det är dock allt som kommer ske ikväll. Tänkte nämligen inte sitta uppe och vänta på sambo ikväll..........för känner jag Simon rätt så kommer han troligen att vilja gå upp vid 05.05 i morgon också ;)

2 kommentarer:

  1. Så pinsamt....Kram, men skönt att du fick pepp av jobbarkompis. Det kan levas länge på. Trevlig helg.Milla:D

    SvaraRadera
  2. ha ha fan va jobbigt har råkat ut för det ja me lite svettig man blir då men det var ju skönt att du fick ta med det hem igen ja fick gå tillbaka med allt o sen handlade vi på en annan affär den månaden kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails