20091028

Sjukstuga

Solen står högt över våra huvuden......lyser och värmer så härligt.
Men vi sitter inomhus och trots tappert med både smörgåstårta, varmt te och tidig sänggång igår.....så är vi alltså sjuka.
Snoriga, ont överallt och inte ett dugg pigga.........jo Simon är trots allt väldigt pigg, inte nödvändigtvis glad......men pigg och tycker att mamma är riktigt super tråkig idag. Så efter hans middagssovning så får det nog bli till att bege sig ut.....även om det är såååå mycket skönare att bara vara inne o vila.

Men frisk luft under en solig himmel kanske gör susen, vi vill ju nämligen bli friska väldigt snabbt..........för som det är just nu, så ligger den stundande/efterlängtade Torsås marknaden väldigt löst till.
Och att missa just den marknaden som barnen väntat på i ett helt år.......ja det vore ju katastrof ;).........när jag flyttade till Torsås så dissade jag denna marknad helt.
Jag var nämligen sjukt trött på marknader efter att själv ha jobbat runt om i landet på just marknader.
Men så för 3 år sedan så föll jag för barnens tjat......och nu så är det en tradition att bege sig ut till byn och trängast runt med en väldigt massa andra människor. Man träffar på bekanta, pratar och handlar hem lite godsaker ifrån något härligt marknadsstånd........mysigt och roligt för barnen och alltså någonting man inte får missa :)

Så det är alltså bara till att hålla tummarna för att förkylningen drar vidare.........

2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt. Här är bara Odin sjuk, vi andra har klarat oss. Men hade jag kunnat så hade jag gärna tagit hans förkylning istället. Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Så brukar jag oxå säga....hellre jag än barnen. Dock så får jag ju det dubbelt upp + att barnen oxå får det.....så det hjälper föga ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails