20090804

Betydelse

Tisdags morgon, grått och lite dystert ute.
Hoppas ändå på att solen kommer kunna bryta sig igenom det dystra gråa. Såg ut genom köksfönstret och insåg att våra tillökningar som fortfarande saknar namn eftersom det inte direkt haglar några namnförslag, att dom har spekat runt rätt så bra där ute på alltanen i natt. Mina blomsterarrangemang på matbordet ligger totalt utspritt över hela bordet och det ser ut som ett mindre kaos.

MEN det gör ingenting, det fixar jag sen. För nu sitter jag här i min ensamhet och sippar på mitt morgon kaffe som sambon alltid häller upp på termos till mig när han brygger sitt eget på morgonen.
Betydelsen utav att få dricka en stor kopp kaffe i min ensamhet på morgonen innan alla andra vaknar är väldigt avgörande för hur dagen blir.
Det är så pass avgörande så att jag går gärna upp alldeles för tidigt, bara för att få en chans att sitta här och njuta.....helt själv.....behöver inte handla om en evighet utan det räcker med ett par minuter. Ett par väldigt viktiga minutrar ur tålamodets synvinkel. Sen att jag kanske somnar allt för tidigt på kvällen pga. att jag måste gå upp i ottan ibland......,ja det får jag ju ta.

Men nu är det dags att starta dagen........med en maskin tvätt!
Önskar er alla en braig TISDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails