20090830

Söndagen i korthet.......

Kalops dagen har snart nått sitt slut och Janeth har lyckats hålla traditionen med att äta älg ännu en vecka :)
Gottigt tyckte hela familjen och självklart så växer man en halv meter när man får beröm och har lyckats med någonting.
Men någonting som jag inte har lyckats med idag är för det första; Att övertyga en övertygad sambo om att vi INTE ska ha svarta köksluckor........,jag vill ju ha röda......det är en viss skillnad mellan just rött och svart.......kan bli en aningens knepigt. För det andra så har jag misslycktas med att svara på en av dagens 111 barnfrågor.

Idag var det Philip som inte ville acceptera mitt svar på hans fråga om hur "gamla gubbar" lägger sig i sängen?!
Och eftersom jag under mina yrkesverksamma år inom vården har sett ett antal äldre män lägga sig på en säng......så visade jag hur man sätter sig och sedan lägger upp ett ben i taget för att slutligen lägga ner rygg/huvud.......

Nähä så där gör dom inte alls, sa en väldigt bestämd liten Philip.....dom gör så här:

Ställer sig framför sängen för att sedan lägga ner överkroppen först och sedan krypa upp med benen i sängen & på det sättet få kroppen i ligg läge........


Vart och hur lyckas dessa barn få till alla sina frågor och ideèr om hur allt är?!

Man kan helt enkelt inte göra annat än att le........och le är precis vad jag troligen kommer få göra väldigt många gånger även i morgon, för då bär det iväg till öppna igen!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails