20090820

Torsdag

Vart tog Onsdagen egentligen vägen?!.......jo den försvann i sjukans tecken.
Vaknade upp som en överkörd sill och var absolut inte ett dugg sugen på att behöva gå ur sängen överhuvudtaget.
Men det valet fanns ju inte, utan det var bara att dra den halv döda kroppen igenom morgonens bestyr. Efter ett tag insåg jag att det här kommer inte att fungera, stuvade in barnen i bilen för att entra Apoteket och inhandla den mest effektiva värktabletten dom kunde erbjuda. Det fick även bli en super snabb runda på ICA för att inhandla nödproviant till mitt ekande kylskåp.
Det mest otäcka ifrån min försvunna onsdag är inte att jag hade ont överallt, kallsvettades och var halvt döv....utan att jag insåg hur otroligt skör man som människa är när man blir sjuk. Och har man då ingen som hoppar in och kan hjälpa till att avlasta med barnen så står man där och har inget annat val än att lösa dagen för egen maskin.....vilket ofta fungerar eftersom kroppen sätter in "nödreserven" tills vila finns att få.
SÅ nu funderar jag starkt på att låta mig bli en försökskanin och ta den där sprutan mot svininfluensan.....om det blir aktuellt, för att vara 5 barns mamma och sjuk.....det tar på krafterna och i synnerhet det faktum att man har en familj som är i stort behov utav en fungerande mamma.......

IDAG är det bättre....kan mycket väl bero på att jag har knaprat tabletter sen igår och inte vågar sluta ännu, men även om jag inte är 100 så måste det idag handlas och då en handling i stl super stor......så idag är det fullt schema......

Alltså full rulle i familjelivet som vanligt......

2 kommentarer:

  1. Tro mig; det var ingen felsägning.. Hade han sagt fel så hade en ursäkt suttit på sin plats. Men nån sån fick jag inte. Har ännu inte fått och kommer inte att få.

    Men hur kan du veta att det inte var svininfluensan du hade?

    SvaraRadera
  2. ja det tycks vara förskyldningens tid just nu. Varit dunderförskyld snart i 2 veckor tid. Hoppas att du blir kry snart. *vink*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails