20090816

Ingen saft här inte

Söndag igen då......veckorna som sagt bara flyger fram och jag hinner knappt reagera......1½ vecka kvar till skol/dagis start och kroppen bara ryser när jag inser att det även snart är dags att ställa sig till arbetsförmedlingens förfogande :(
Hur i hela världen ska jag kunna "suga på karamellen" dom sista månaderna i ledighetets tecken?!.....vill verkligen inte.....men att sikta på att vara hemmafru i all evenlighet.....ja det ser ju ganska så mörkt ut......alltså bara till att bita i det sura äpplet och göra det bästa av det.

Så vad pysslar familjen med idag tros??.....jo här bakas det....och sågas/klyvs ved....alltså dom 2 sakerna som det går åt mest av i denna familjen, bullar/kakor och ved till att elda.........det är dom 2 sakerna vi roar med oss idag.......plus att jag uppenbarligen har gjort någon super miss med den sista satsen saft som jag gjorde för ett par veckor sedan.
Jag tänkte nämligen ta fram en flaska till det nybakade fikat, öppnade flaskan härligt röd vinbärssaft.....och korken bokstavligen talat sköt i luften med världens smäll........JIPPI det blir champange till fikat.......det sprutade och bubblade ur denna flaska så det stod härliga till.....men fy som det luktade, jag hade tydligen lyckats fått till en ordentlig jäsning på det hela :))
Så nu är jag 3 flaskor saft fattigare......tråkigt!

Någonting som är ungefär lika tråkigt som utspild saft är.....att hänga upp kläder på tork. Mycket tråkigt..... men nödvändigt....och det tråkiga är precis det jag ska göra nu!


Hoppas att ni har en toppen härlig söndag ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails