20090805

Dags för rensning

Onsdags morgon och 2 av 5 barn är redan uppe...alltså innan tuppen och jag sitter och sörplar kaffe i oensamhet.
Men det spelar mindre roll idag, fick ju ändå duscha helt ensam. Dvs utan en liten Simon som står och rycker i badkarskanten och blir sjöblöt när jag ska försöka tvätta av mig på ett smidigt sätt utan att stänka ner lillkillen......det är alltså helt omöjligt.
När jag slog upp ögonen i morse så fylldes mitt huvud utav massor av planer för hela dagen, det var då väldigt mycket sol.
Nu när första tvätten hänger ute och det är väldigt lite sol kvar så har mina planer ändrats en aning. För det första så blir jag nog tvungen att dra in ett par kärror ved innan det börjar regna på hela ved högen, lite svårt att elda dyngsur ved ju!

Och i stället för att ägna dagen till vår "favvo" syssla plocka bär så tänker jag försöka rensa min helsega dator på alla kort och helt enkelt se om det hjälper den stackarn att få tillbax lite minne. Bjuder därför nu.....lite sent på ett par bilder ifrån helgen som gick nere i Skånelandet och 18 års kalaset som hölls för lillebrorsan.

Simon & kusin Odin delar på en macka på mormors köksgolv. En macka som gått och väl räckte till 2!

Lillebror Stefan sitter till höger & som alltså numera är myndig.

Många fikasugna familjemedlemmar ute i ett härligt sommarväder. Odin och pappa Anders fick lämna oss lite tidigare då Odin insåg att det var godnatt dags ;)

Självklart så lektes det en hel del långt in på kvällen, som det brukar göras när det är kalas.

Nu är det dags att lämna datorn och entra köket, alltså dags för att ordna frukost och få igång huset innan hela förmiddagen har sprungit iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails