20090805

Pyton....

Jag har haft en härlig dag idag. Barnen har lekt och umgåtts med kusiner och allehanda andra vänner.
Till och med Alexander har lyckats vara med kompisar hela dagen, ja det hör inte till det vanliga eftersom han är lite av en "enstöring".
Alltså blir ett mamma hjärta alldeles varmt när det finns dagar då han verkligen visar vilken braig kille han egentligen är och att han har kompisar. Det är sådana dagar man måste ha i åtanke när det finns dagar då man som mamma bara vill lägga sig i sängen och dra kudden över huvudet när det haglar negativiteter om just min stora kille.
Men troligen är väl han precis som alla andra och har helt enkelt vissa dagar då det mesta bara blir fel + att han alltid har en viss förmåga att alltid hamna på fel plats vid fel tillfälle.

Nu till ett annat problem......ni vet dom där 2 små hårbollarna som bor ute på min alltan. Japp, Sixten och Maja......dom gillade tydligen inte alls namnen dom fick. Detta visade dom tydligt genom att lämna nya bruna visitkort i dag oxå.........i dubbelvagnen, som alltså också står på alltanen :(
Grrrrrrrrrrr........
Jag har alltså fått lägga halva dagen till att tvätta hela vagnen med klädsel och allt, klädseln hänger fortfarande ute på tork + att det blev tvunget att sanneras på golvet också!
Varför, varför gör dom så?! När det bara är en ½ meter ner till sanden där dom kan göra sina behov precis som dom gjorde de 2 första dagarna. Så snälla, om det finns någon liten kattkännare där ute så släng gärna in era tankar och ideèr så jag kan få ett slut på detta som dom startat.

Så till kvällens sista rader, för det blir inget mera idag. Jag mår nämligen efter en braig dag.......pyton!
Det kom över mig som en rak höger och bokstavligen talat nockade mig.......mitt i mitt mumsande på Hallon/Björnbärspajen som gjordes på eftermiddagen.
Så därför tänker jag göra den här kvällen kort och hoppas på att det INTE är början på en magsjuke historia, utan helt enkelt en "ätit för mycket paj" historia......

God natt & ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails